معرفی انواع باتری 12 ولت ریموت

از آنجایی که تجهیزات کنترل از راه دور از جمله ریموت ها کاربرد زیادی در زندگی امروزی پیدا کرده است تصمیم داریم انواع مختلف باتری هایی که مربوط به این ریموت ها می باشند را معرفی کنیم. با ما باشید

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کلیتک، باتری ها در انواع مختلف در بازار موجود است و نام گذاری های متعدد باعث می شود تا خریداران مبتدی در انتخاب درست باطری گیج شوند.

باطری ریموتی چیست؟

باتری یا همان قوه الکتریکی نوعی منبع تغذیه برای راه اندازی وسایل الکتریکی و الکترونیکی می باشد. این باتری ها بسته به مشخصاتی که دارند دسته بندی می شوند. یکی از عواملی که در نام گذاری این باطری ها مطرح می شود سایز و میزان انرژی ذخیره شده در آنها است.

اگر بخواهیم در مورد سایز باتری ها بیشتر بدانیم باید گفت در ابتدا باتری ها با سایزهای مختلفی توسط کارخانه جات تولید و روانه بازار می شدند که این قضیه مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان لوازم الکترونیکی به وجود آورده بود. به همین دلیل سازمان جهانی استاندارد سایزهای خاصی را برای انواع مختلف باطری ها در نظر گرفت.

سایزهایی که مربوط به باتری 12 ولت ریموت می باشد مدل های 23a و 27a است. همانطور که گفته شد اختلاف پتانسیل دو سر این باتری ها 12 ولت است و معمولا در همین دو سایز تولید و در بازار موجود می باشد. این نوع باطری ها به شدت پرکاربرد هستند.

هم اکنون شرکت های زیادی در سطح دنیا مشغول به تولید باطری ریموتی هستند. این محصول با برندهایی مثل باتری ریموت اکسل، تیانکیو، ردبت، باطری ریموتی کملیون، پاناسونیک، وینیک، مکسل، جی پی، ولف و ... روانه بازار می شوند. باطری ریموتی از نظر ظاهری حدودا نصف باتری نیم قلم می باشد و جزو باتری های سیلندری به حساب می آید.

باتری 23a یکی از باتری های ریموتی است که از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به باتری 27a می باشد. فقط با این تفاوت که ضخامت بیشتری نسبت به آن دارد. بعضی افراد فکر می کنند چون باتری ریموتی 23a کمی بزرگ تر است قیمت بیشتری هم دارد. اما باید گفت این دو مدل اختلاف قیمتی نسبت به هم ندارند.

باتری 27a کمی لاغرتر از نوع دیگر است و به دلیل کم حجم بودن استفاده ی زیادی در انواع مختلف ریموت ها دارد. باتری های ریموتی به دلیل آلکالاین بودن طول عمر خوبی نسبت به باطری های معمولی دارند.همانطور که می دانید باتری آلکالاین انرژی خود را از طریق واکنش میان دی اکسید منگنز و فلز روی به دست می آورد.

باتری های ریموتی نیز همانند سایر باطری های آلکالاین قابل شارژ نیستند و پس از استفاده باید به طرز صحیحی دور انداخته شوند. اگر این باتری ها را پس از اتمام سطح انرژی شان مجددا شارژ کنید ممکن است با ترشح ماده ی شیمیایی به نام پتاسیم هیدروکسید محیط استفاده را آلوده کنند. این ماده در صورت تماس با بدن باعث ایجاد حساسیت های پوستی شود.

نحوه تعویض باتری ریموت

یکی از متداول ترین ایراد هایی که برای ریموت ها پیش می آید تمام شدن باتری آن می باشد. در این حالت اگر دکمه ریموت را فشار دهید ال ای دی روی آن یا اصلا روشن نمی شود و یا به صورت کم نور روشن و خاموش می شود. اگر ریموت شما هم به این حالت می باشد زمان تعویض باتری ریموت تان فرا رسیده است.

برای تعویض باطری ریموت ابتدا با یک پیچ گوشتی ریز پیچ های قاب آن را باز نمایید. پس از انجام این مرحله ببینید آیا چفت و بست هایی روی ریموت وجود دارد یا نه. معمولا برخی از ریموت ها در حاشیه خود یک قاب فلزی یا پلاستیکی دارند که بدنه ی ریموت را مهار می کند. اگر ریموت شما هم از این نوع می باشد ابتدا با یک جسم نوک تیز مثل چاقو لبه های آن را به عقب بکشید تا کمی گشاد تر شود. برخی مواقع می توانید با اهرم کردن یک جسم نوک تیز به راحتی این کار را انجام دهید.

پس از باز نمودن قاب ریموت، باتری آن را از جای خود بیرون بیاورید. سپس به اعدادی که روی باتری ریموت نوشته شده است دقت کنید. حتما همان مدلی را خریداری کنید که بر روی ریموت شما استفاده شده است. پس از تعویض باتری، قاب ریموت را سر جای خود قرار دهید و پیچ های آن را ببندید. اکنون دکمه های ریموت را فشار دهید. در این حالت ال ای دی روی آن باید به صورت پر نور روشن شود. اکنون برد ریموت شما به بیشترین میزان خود می رسد و تا شش ماه یا یک سال نیاز به تعویض باتری ندارید.

امیدواریم از خواندن این مطلب استفاده کرده باشید. مطالب بیشتر را از وب سایت شرکت کلیتک به نشانی:/https://kelitec.ir مطالعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • دوشنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400020604183
  • خبرنگار : 30054