مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خبر داد

قدردانی از ۲ نوجوان گیلانی در مهرواره عکاسی فصل زمستان

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: آثار دو عکاس نوجوان گیلانی در قاب «شایسته تقدیر» پنجمین مهرواره عکاسی فصل زمستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیده شدند.

اسفندیار ضیایی در گفت وگو با خبرنگاران، از معرفی برترین های پنجمین مهرواره عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و اظهار کرد: پنجمین مهرواره عکس فصل‌ زمستان کانون پرورش فکری در حالی به کار خود پایان داد که اثر عکاسی «رقیه بخشی‌زاده» و «ملیسا بیگدلی» به ترتیب اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون لشت‌نشاء و لاهیجان استان گیلان در قاب تصاویر شایسته تقدیر ماندگار شد.

وی افزود: این مهرواره با هدف به تصویر ‌کشیدن زیبایی‌های فصل زمستان در شهر یا روستا و موضوع مادر به دلیل همزمانی با ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، طراحی و اعلام شده بود و اعضا و مربیان با نگاهی دقیق به طبیعت و جغرافیای بومی و محلی جای جای کشور و توجه به جایگاه والای مادر، در این فراخوان هنری شرکت داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه ۱۷۱۳ اثر به دبیرخانه مهرواره عکاسی فصل زمستان ارسال شد، گفت: در میان ۸۰ اثر راه یافته به مرحله ‌پایانی، ۱۲ اثر به عنوان برگزیده و ۲۰ اثر نیز شایسته تقدیر در سه گروه سنی ۱۲+، ۱۵+ و ۱۹ تا ۲۲ سال(اعضای ارشد) و بزرگسال(مربیان و کارشناسان کانون) شناخته شدند.

ضیایی ادامه داد: جاوید تفضلی و سعید عامری هر دو عکاس و سمیرا صحرانورد، کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری گیلان داوری این رویداد هنری را برعهده داشتند که براساس مولفه هایی همچون هماهنگی اثر با موضوع مهرواره، ثبت عکس متناسب با گروه سنی، توجه به مشاهده عکاس و نگاه او به سوژه، «رقیه‌ بخشی‌زاده» در گروه سنی ۱۲+ و «ملیسا بیگدلی» در جمع شرکت‌کنندگان گروه سنی ۱۹ تا ۲۲ سال(اعضای ارشد) به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان مهرواره عکسِ فصل بهار سال ۱۴۰۰ نیز به زودی از سوی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400020604062
  • خبرنگار :