توسعه اکوسیستم نوآوری استان یزد با استفاده از ظرفیت موقوفات

استفاده از ظرفیت موقوفات در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری استان یزد در نشستی با حضور مسئولان پارک علم فناوری یزد با متولیان اوقاف و امور خیریه کشور و استان مورد بررسی قرار گرفت.

«محمد مهدی لطفی» رئیس پارک علم و فناوری یزد در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موقوفات در حوزه علم و فناوری، گفت: یکی از مشکلات پارک علم و فناوری یزد، کمبود فضا برای شرکت‌های توسعه یافته و شرکت‌های متقاضی استقرار است.

وی افزود: در این زمینه مجوز ایجاد پهنه فناوری اقبال در محدوده گسترده اطراف پارک علم و فناوری یزد اخذ شده و اداره اوقاف می‌تواند از طریق ایجاد ساختمان‌هایی در این محدوده و اجاره آن به شرکت‌های فناور، علاوه بر کسب درآمد، به اکوسیستم نوآوری استان کمک کند.

لطفی سرمایه‌گذاری در طرح های حوزه دانش بنیان را یکی دیگر از راه های همکاری مجموعه پارک و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در برخی طرح های حوزه دانش‌بنیان با ریسک همراه است و ما می توانیم سبدی از مجموعه این طرح‌ها را در اختیار اوقاف قرار دهیم تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

هایپرلوپ فرصتی نوین برای سرمایه گذاری

به گفته‌ی رئیس پارک علم و فناوری یزد، وجود طرح‌هایی با ظرفیت ملی در استان یزد، فرصتی ارزشمند به شمار می‌آید و یکی از آنها طرح «هایپر لوپ» است که توسط پارک علم و فناوری یزد به ستاد حمل و نقل پیشرفته کشور ارائه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت تامین سرمایه این طرح در طول مدت سه سال به این تکنولوژی دست یافته و با اقتصادی کردن آن جزو معدود کشورهای دارای هایپرلوپ قرار گیریم.

لطفی تصریح کرد: در صورت سرمایه‌گذاری اوقاف روی این طرح، علاوه بر دستیابی به این تکنولوژی نوین می‌توانیم ظرف چند سال آینده جزء باشگاه چند نفری صاحب آن در دنیا شده و قدرت رقابت بین‌المللی پیدا کنیم.

استقبال اوقاف کشور از مشارکت با پارک یزد

حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که از طریق ارتباط اینترنتی در این جلسه حضور داشت، یکی از راه های برون رفت از شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمنان را توجه به مباحث دانش بنیان و تولید دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکنون در استان های مختلف در زمینه‌های گوناگون از جمله ایمپلنت، تجهیزات پزشکی عمل قلب باز، دستگاه های گوارشی، جراحی های درونی، فشار سنج سه فاز، موتور و ماشین‌های برقی سرمایه گذاری کرده است.

وی وقف را یکی از اقدامات اثرگذار مومنین برای تقسیم انتفاع و بهره اموال خود در جهت رفع مشکلات مردم دانست و گفت: اگر از طریق سرمایه گذاری اوقاف، مشکلی از جامعه حل شود، با کمال افتخار استقبال می‌کنیم.

اشتغال مولد جوانان، اولویت اوقاف یزد

حجت الاسلام«حسین زارع زاده» مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این جلسه از آمادگی این سازمان به سرمایه گذاری در اموری که مستقیما مشکلات کشور را حل می کند، سخن گفت و افزود: پروژه های متعددی با این شیوه در حوزه دانش بنیان در استان ها انجام می شود.

وی پیشنهاد کرد: در حوزه های دانش بنیان، طرح‌هایی با توجیه اقتصادی و برای رشد و توسعه استان تعریف شود تا سرمایه گذاری از طریق اداره اوقاف انجام گیرد.

به گزرش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، زارع‌زاده گستردگی و تنوع را دو ویژگی بارز وقف برشمرد و گفت: ظرفیت هایی در اختیار ما است که اگر بتوانیم از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال جوانان تحصیل کرده استان خود استفاده کنیم؛ بسیار خوشحال می شویم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400020603620
  • خبرنگار : 50214