فرماندار شهرستان:

مرکز استان نگاه صنعتی به اردستان ندارد

فرماندار اردستان گفت: متاسفانه مرکز استان نگاه صنعتی به اردستان نداشته و طی سال های گذشته همیشه این شهرستان از مزیت های بالقوه خود در حوزه سرمایه گذاری و تولید دور بوده است.

حمیدرضا تاملی، عصر امروز (شنبه_۴ اردیبهشت) در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان اردستان اظهار کرد: متاسفانه مرکز استان نگاه صنعتی به اردستان نداشته و طی سال های گذشته همیشه این شهرستان از مزیت های بالقوه خود در حوزه سرمایه گذاری و تولید دور بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ شهرستان اردستان در پایین ترین وضعیت اشتغال از منظر شاخص بیمه شده اصلی تامین اجتماعی قرار داشت، افزود: امروز با پیگیری های انجام شده در حوزه کسب و کار و ایجاد اشتغال تعداد بیمه شده اصلی از ۵ هزار و ۹۰۰ نفر در سال ۹۷ به بالای ۷ هزار نفر رسیده که افزایش ۱۸ درصدی بیمه شدگان را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان تصریح کرد: میزان قراردادهای منعقد شده در زمینه واگذاری زمین برای ایجاد واحدهای صنعتی و صدور مجوز تاسیس در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

تاملی گفت: متاسفانه سند آمایش سرزمین در حوزه صنعت در شورای عالی بدون مشورت و تعامل با فرمانداری ها به عنوان مسئول برنامه ریزی شهرستان ها تدوین شده و برای صنایع فولادی با وجود چهار واحد بزرگ در اردستان و حوزه گردشگری با وجود ثبت یک اثر جهانی جایگاهی برای این شهرستان دیده نشده است.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان در سه سال گذشته از داشته های خود استفاده کرده است، گفت: با توجه به پیشرفت هایی که در بخش صنعت شهرستان اتفاق افتاده در سال ۱۴۰۰ محدودیت های جدی پیش روی صنعت شهرستان است که از شرکت شهرک های استان تقاضا داریم نسبت به رفع مشکلات شهرک و نواحی صنعتی اقدام کند.

فرماندار اردستان بر توجه به خوشه سازی صنعتی برای جهش اقتصادی تاکید کرد و گفت: شهرستان اردستان رتبه اول تولید گوشت سفید، رتبه اول تولید انار، رتبه دوم تولید پسته و گیاهان دارویی را در استان دارد که این امر ظرفیت مناسبی برای خوشه سازی است.

اختصاص ۱۵میلیارد تومان اعتبار برای نواحی صنعتی اردستان

همچنین قائم مقام شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای شهرک و نواحی صنعتی اردستان خبر داد و گفت: این اعتبار جهت توسعه شهرک و نواحی صنعتی این شهرستان، بهبود و تامین زیرساخت های لازم هزینه خواهد شد.

امیر ولی با بیان اینکه ایجاد دو ناحیه صنعتی در روستاهای اردستان و توسعه شهرک صنعتی شهرستان اردستان در دستور کار است، گفت: اختصاص مکان مورد نیاز در شهرک صنعتی برای انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر و حمایت از خوشه های صنعتی در اردستان نگاه ویژه ای خواهیم داشت و برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400020402489
  • خبرنگار :