سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد

پرداخت ۴۶۷میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در آذربایجان غربی

سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۴۶۷میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است.

فرخی در گفت وگو با ایسنا افزود: طرح اشتغال روستایی از سال ۹۶ تا کنون در حال اجرا است و تا کنون درمجموع ۵۴۶۴پرونده با اشتغالزایی برای ۱۲هزار و ۵۱۲نفر و اعطای ۴۶۷میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است. 
وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های ارسالی به بانک ها جهت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی بیش از سهمیه استانی بوده تصریح کرد: اگر اعتبار پایدار بیاید دوباره تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت می شود.

فرخی با اشاره به اینکه بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانوان دریافت شده، اظهارکرد: اعتباری که برای توسعه مشاغل خانگی آذربایجان غربی تخصیص یافته ۵ونیم میلیارد تومان بوده که درمجموع تاکنون با پرداخت ۴میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان به  ۲۱۷پرونده واشتغال زایی ۳۸۰ نفر درحال اجرا است.

سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های اشتغال روستایی موجب شده کارگاه ها و واحدهای تولیدی در روستاهای استان ایجاد شود و از مهاجرت روستاییان به شهرها که اسیب های اجتماعی و اقتصادی فراوانی به دنبال دارد جلوگیری شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه دریافت تسهیلات اشتغال روستایی بیشتر مورد استقبال قرار گرفت قرار شده از محل پرداخت اقساط وصول شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مجددا تسهیلات پرداخت شود که در صورت ابلاغ آیین نامه، این تسهیلات دوباره پرداخت می شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400020401806
  • خبرنگار :