رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

نداشتن نقش اساسی گردشگری در اتاق بازرگانی بی‌توجهی به گردشگری است

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ظرفیت اتاق بازرگانی را ظرفیتی مناسب و موتور محرک بخش خصوصی خواند و نداشتن نقش اساسی گردشگری در اتاق بازرگانی را نوعی بی‌توجهی به این صنعت درآمدزا و ارزآور در کشور دانست.

«‌محمدرضا دشتی اردکانی» در گفت‌وگو با ایسنا راه برون رفت از مشکلات کشور را پیاده‌سازی اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام کرد و گفت: موفقیت کشورهای پیشرفته دنیا با توجه به بخش خصوصی و واگذار کردن کارها به دست مردم اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این که بخش خصوصی اهرم پیشبرنده اقتصاد کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: توجه به ظرفیت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد غیرقابل انکار است و نباید عرصه بر بخش خصوصی تنگ گرفته شده یا این ظرفیت نادیده گرفته شود.

این مسئول با بیان این که دولت باید زمینه فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی را فراهم کند، به جای خالی اعداد و ارقام مربوط به صنعت گردشگری در امار درامدی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حالی که گردشگری جزو بخش‌های مهم اقتصادی کشور محسوب می‎شود، هنوز مورد توجه قرار نگرفته و جزو اعداد ارقام رسمی بودجه کشور به شمار نمی‌رود.

دشتی اردکانی نداشتن نقش اساسی گردشگری در اتاق بازرگانی را نوعی بی‌توجهی به این صنعت درآمدزا و ارز آور کشور دانست و گفت: اتاق بازرگانی ظرفیتی مناسب و موتور محرک بخش خصوصی است و غفلت و کوتاهی در مقابل این بخش، نشان از بی‌توجهی به صنعت گردشگری دارد.

وی با بیان این که گردشگری اقتصاد آینده جهان و ایران را رقم می‌زند، تصریح کرد: دنیا به سوی اقتصادهای پاک و درآمدزا در حال حرکت است و کشور ما نیز باید هر چه بیشتر برای توسعه این صنعت تلاش کند، لذا کمک به توسعه اقتصادی کشور از طریق گردشگری یکی از برنامه‌های اساسی ما به شمار می‌رود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس از آمادگی فراکسیون برای پیگیری مطالبه بخش خصوصی یاد کرد و گفت: مجلس آمادگی این را دارد که اصلاح قوانین مربوطه در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400020201121
  • خبرنگار :