انتقاد رئیس اتاق اصناف گیلان از نحوه اجرای مصوبات ستاد کرونا

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان از نحوه اجرای مصوبات ستاد کرونا انتقاد کرد.

جلال الدین محمد شکریه در جمع خبرنگاران گفت: وقتی واحدهای صنفی با محدودیت و تعطیلی مواجه می شوند اما تفرجگاه ها باز بوده، ادارات دولتی فعال هستند، دستفروش ها کاسبی خود را انجام می دهند و مطب ها و داروخانه ها مملو از جمعیت هستند، نوعی پارادوکس را در اجرای مصوبات ستاد کرونا شاهد هستیم.

وی افزود: وقتی واحدهای صنفی آرایشی و بهداشتی با تعطیلی مواجه هستند چرا باید در داروخانه ها، لوازم آرایشی و بهداشتی توزیع شود؟

شکریه با اشاره به افزایش حقوق و حق بیمه کارگران شاغل در واحدهای صنفی با توجه به مصوبه شورای عالی کار گفت: افزایش اجاره بهای واحد صنفی و افزایش سایر هزینه های سربار در سال جدید، واحدهای صنفی را با چالش های فراوانی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی واحد صنفی با محدودیت مواجه است اما طرح چکاوک بانک مرکزی فعال بوده و چک های فعالان صنفی برگشت می خورد و مسدود شدن و بازگشایی مجدد آن هزینه گزافی را به واحدهای صنفی تحمیل می کند.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان افزود: انتظار این است که وقتی صنوف باتوجه به مشکلات و گرفتاری هایشان همکاری می کنند، بخش دولتی و سایر بخش های خصوصی نیز کمک کنند تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400013119212
  • خبرنگار :