تدارکات کمیته انتخابات فلسطین برای برگزاری انتخابات در قدس

کمیته مرکزی انتخابات فلسطین از اقدامات ویژه خود برای برگزاری انتخابات در قدس خبر داد و اعلام کرد در صورت عدم موافقت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در این شهر اقدامات دیگری را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، کمیته انتخابات فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما آماده‌ایم تا در صورتی که اسرائیل قبل از آغاز روند تبلیغات انتخاباتی در اواخر آوریل پاسخ ما را درباره انتخابات در قدس نداد، اقدامات جدیدی اتخاذ کنیم. ما براساس دستورات مشخص رهبری سیاسی و از طریق مشورت با گروه‌های ملی و اسلامی که تلاش زیادی برای تشکیل لیست‌های انتخاباتی کردند، می‌توانیم اقدامات دیگری اتخاذ کنیم.

کمیته مرکزی انتخابات فلسطین بازداشت نامزدهای انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به ویژه در شهر قدس را محکوم و اعلام کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین نامه‌ای را برای اسرائیل فرستاد و در آن تأکید کرد که انتخابات در قدس، کرانه باختری و نوار غزه براساس پروتکل‌های توافقی برگزار خواهد شد.

این کمیته اعلام کرد: روند رأی‌گیری در قدس در سه اداره پست در بخش شرقی شهر انجام خواهد شد. حدود ۶۳۰۰ تن واجد شرایط رأی دادن در این منطقه هستند. این مسئله به موافقت اسرائیل نیاز دارد چراکه مراکز پست تحت کنترل اسرائیل هستند.

در این بیانیه آمده است: بقیه ساکنان قدس که واجد شرایط رأی دادن هستند و تعدادشان به ۱۵۰۰۰۰ نفر می‌رسد قرار است در حومه قدس رأی بدهند و نیازی به موافقت اسرائیل نیست. حدود ۱۱ مرکز رأی‌گیری در حومه قدس ایجاد شده است. تعداد نامزدهای قدس در لیست‌های انتخاباتی ۶۰ نامزد است. مرحله تبلیغات انتخابات شورای قانونگذاری ۳۰ آوریل آغاز می‌شود و شامل شهر قدس نیز هست.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400013017686
  • خبرنگار : 71516

برچسب‌ها