پیش‌بینی خرید تضمینی ۹۵ هزار تن گندم در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: خرید تضمینی ۹۵ هزار تن گندم در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

علیرضا شریفی‌نژاد در نشست ویدئو کنفرانسی بررسی وضعیت گندم استان سمنان در سالن کوثر استانداری سمنان افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ارتباط با جابجایی گندم در زمان برداشت این محصول راهبردی همکاری لازم را با کشاورزان داشته باشد.

وی با اشاره به وسعت اراضی گندمزارهای این استان خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی ۹۵ هزار تن گندم در استان سمنان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد: خوشبختانه سال زراعی گذشته روند تولید و خرید گندم در استان سمنان خوب بود و امسال هم این روند ادامه یابد.

شریفی نژاد تصریح کرد: در سال زراعی جاری در خرید تضمینی گندم باید تلاش شود تا هم خرید به شکل مطلوب انجام شود و هم رضایت کشاورزان جلب شود.

وی ادامه داد: ذخیره کالای راهبردی گندم افزایش یابد و همکاری بانک کشاورزی استان برای تسهیل در دریافت مطالبات گندم‌کاران بهبود یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۲۵ دستگاه کمباین به ناوگان کشاورزی استان اضافه شده و شرایط برای خرید تضمینی گندم فراهم است.

وی گفت: نیروی انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی و فرمانداران در فرایند خرید تضمینی گندم حداکثر دقت را داشته باشند تا پای دلالان به خرید گندم از کشاورزان باز نشود.

شریفی نژاد افزود: مراکز خرید تضمینی گندم به صورت یکپارچه تعریف شده تا تمام کشاورزان در نقاط مختلف استان بتوانند به مراکز خرید تضمینی دسترسی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: باید از ظرفیت های داخلی و خارجی برای توسعه استان استفاده شود و دستگاه های اقتصادی برای فعالیت در جهت توسعه استان ، نقشه راه ترسیم کنند.

شریفی نژاد همچنین در جلسه چگونگی بررسی و تبیین تحقق شعار سال که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد با بیان اینکه به روز بودن داده‌های اطلاعاتی واماری دقیق کشوری و استانی برای تصمیم گیری اقتصادی بسیار مهم است ، گفت: استفاده از نظرات و پیشنهادات خبرگان در بخش دولتی و خصوصی در جهت دهی توسعه بخش تولید استان ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: باید این نکته که استان سمنان از لحاظ اقتصادی و موقعیتی در کجا قرار گرفته است،بررسی شود.

وی گفت: باید از ظرفیت های داخلی و خارجی برای توسعه استان استفاده شود و دستگاه‌های اقتصادی برای فعالیت در جهت توسعه استان ، نقشه راه ترسیم کنند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: استان سمنان دارای قدرت بالایی است و باید از ظرفیت اتاق بازرگانی ،صنایع ، معادن و کشاورزی استان،دانشگاه ها،پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و....برای توسعه اقتصادی استان استفاده کنیم.

شریفی نژاد با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری استان یکی از مهمترین ظرفیت‌ها محسوب می شود، گفت: گسترش ارتباطات در سطح ملی و داخلی امری ضروری است که می‌تواند یاری‌گر ما در این بخش باشد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400012413375
  • خبرنگار :