به گزارش ایسنا، تبلیغات محیطی جای خود را به تبلیغات در فضای مجازی داده است. این روزها نام رپرتاژآگهی بیش از پیش به گوشمان آشناست و کسب و کارهای کوچک به سمت این نوع آگهی جذب شدهاند.
اما رپرتاژآگهی برای کسب و کارهای کوچک چه فوایدی دارد؟
یکی از شیوههای پرتقاضای تبلیغاتی در جو اقتصادی کشور برای فعالان اقتصادی و صاحبین کسب و کار، رپورتاژ آگهی است. به همین منظور نیاز است تا از کم و کیف تاثیر آن بر فعالیت بنگاه خود آگاه شوید.
در شرایط فعلی که بسیاری از کسب و کارها، تحت تاثیر رکود و نوسانات اقتصادی قرار گرفته اند و ادامه فعالیت و حفظ و توسعه بازار، سبب سختی و دردسرهایی برای بسیاری از کسب و کارها شده، رپرتاژآگهی میتواند، یک شیوه تاثیرگذار و به صرفه جهت معرفی محصولات و خدمات شما باشد. اگر رقبای شما از این امر در زمینه توسعه کاری خود بهره مند شوند، آگاهی از این شیوه برای رونق کسب و کار شما اهمیتی حیاتی پیدا میکند.
تلاش ما این است که در سلسله مطالب آشنایی با اصول و مبانی رپرتاژ آگهی، کوشش کنیم تا به صاحبین کسب و کار، برای تولید محتوای تبلیغاتی صحیح، و شیوه نگارش و انتشار حرفهای رپورتاژ آگهی، کمک کنیم که این امر سبب استفاده به صرفه آنها از این روش ارزان و پربازده تبلیغاتی میشود.
مفهوم رپرتاژ آگهی چیست؟
اگر تا به حال با رپرتاژآگهی آشنایی نداشتهاید، نخستین پرسش شما این است که رپرتاژآگهی چه تعریفی دارد. تعارف متفاوتی از رپرتاژآگهی به وسیله کارشناسان رسانه و بازاریابی صورت گرفته است که نقطه مشترک آنها را میتوان در این جمله خلاصه کرد. رپرتاژآگهی خبر، گزارش، مصاحبه و انواع دیگری از محتوای نوشتاری است که داخل سایتهای پربازدید انتشار پیدا میکند. رپرتاژآگهی به طور مستقیم و غیرمستقیم، قابلیتهای یک بنگاه اقتصادی و مزایای محصولات و خدمات آن بنگاه را معرفی میکند.
تاثیر رپورتاژ آگهی بر کسب و کارهای کوچک
پرسش دوم اینگونه مطرح میشود که آیا رپرتاژآگهی میتواند برای کسب و کارهای کوچک مفید باشد و برای زیاد شدن مشتریان و فروش این کسب و کارها فایدهای داشته باشد؟ و به طور کلی این فواید شامل چه مواردی است؛ به منظور پاسخ به این پرسش باید به روند رو به رشد نفوذ اینترنت در ایران و استقبال گسترده اقشار مختلف، از گوشیهای هوشمند و شبکههای اجتماعی مبتنی بر موبایل توجه کنیم. در حال حاضر هیچیک از فعالان اقتصادی نمیتواند این واقعیت را نادیده بگیرد که مشتریان، محصولات و خدمات مورد نیازشان را بیشتر در فضای مجازی و گوشیهای موبایلشان جستجو میکنند تا جاهای دیگر. همچنین باید این نکته را در نظر داشت که این روزها آگهیهای محیطی و تبلیغات تلویزیونی به طرز غیر قابل انکاری جایش را با تبلیغات آنلاین در فضای مجازی عوض کرده است.
تبلیغات محیطی و تلویزیونی از جهت اینکه هزینههای خیلی زیاد با ماندگاری کم دارند، و انتشار آنها با محدودیت زمانی و انواع دیگر محدودیتها همراه است، زیاد به درد کسب و کارهای کوچک نمیخورد.
با توجه به مطالب گفته شده، رپرتاژآگهی یک قالب تبلیغاتی به روز و کارآمد است که با هزینهای به صرفه و به صورت هدفمند، مشتریان را به سمت محصول و خدمات کسب و کارهای کوچک میکشاند.
برای استفاده صحیح و بهجا از رپورتاژ آگهی، چه کنیم؟
تمام کسب و کارهای کوچک، چه یک کارگاه تولیدی یا صنعتی، چه یک شرکت خدمات بازرگانی یا فروشگاه فیزیکی یا آنلاین و یا انواع فعالیتهای دیگر اقتصادی، قادر است با تنظیم و انتشار توانمندیها، تجربهها، محصولات و خدماتشان به صورت رپورتاژآگهی، در قالبهای مختلف مثل خبر، گزارش، مصاحبه و انواع دیگر محتوای مکتوب، در رسانههای پرمخاطب، سبب جذب مشتریان یه سمت خود شود و جایگاه خودش را در بازار تثبیت کند. یکی از نکات جالب توجه در رپرتاژآگهی این است که صاحبان کسب و کارهای کوچک، از شیوه نگارش و تنظیم رپرتاژآگهی اطلاعات کافی ندارند و کسب و کار آنها، مختصات بنگاههای بزرگ اقتصادی را ندارد که بخش روابط عمومی و بازاریابی با نیروهای متخصص داشته باشد که تولید و انتشار رپرتاژآگهی به این بخشها سپرده شود. چاره کار این نوع کسب و کارها، استفاده از مشاوره متخصصان رسانه و بازاریابی است.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیه بر سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد تا صاحبان کسب و کار را در تولید و انتشار انواع رپرتاژآگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار میتوانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در ایسنا با شمارههای ۲-۸۸۹۲۵۶۸۰ و همچنین دو شمارهی ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۱۱ و ۰۹۱۹۰۰۲۰۹۶۱ تماس بگیرند.
انتهای پیام