مدیرکل راه و شهرسازی استان:

احداث باند دوم در یکی از محورهای خراسان جنوبی ردیف اعتباری گرفت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با اختصاص ردیف اعتباری اصلی در پیوست یک قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور به محور خوسف - عرب‌آباد - دیهوک - طبس بعد از ۱۵ سال، عملیات اجرایی احداث باند دوم این محور در سال جاری از محل اعتبار مصوب آغاز می‌شود.

وحید داعی، امروز یکشنبه ۲۲ فروردین به رسانه‌ها اظهار کرد: محور خوسف - عرب‌آباد - دیهوک - طبس ارتباط دهنده کریدورهای اصلی "چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد" و "طبس - یزد و طبس - اصفهان" با کریدور "بندرعباس - کرمان - مشهد" است و اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این محور، راه ارتباطی بیرجند و جنوب استان خراسان جنوبی با تهران بوده و از اهمیت بسزایی در ترافیک و حمل و نقل استان برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: این محور بعد از گذشت ۱۵ سال و علیرغم پیگیری‌های قبلی، تاکنون دارای ردیف اعتباری اصلی در پیوست شماره یک قانون بودجه نبوده که با پیگیری های مجدانه انجام شده در سال ۱۳۹۹، مطالعات توجیه فنی و اقتصادی آن به همراه کاربرگ‌های مربوطه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و در نامه‌ای با امضای وزیر راه و شهرسازی برای رییس سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

داعی گفت: این پیشنهاد در نشست کمیسیون ماده ۲۳ مطرح و اعضای  کمیسیون مذکور که همگی مدیران دفاتر زیر مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور هستند، آن را مورد تصویب قرار داده و دبیر کمیسیون ماده ۲۳ در نامه‌ای صورتجلسه تصویب را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد و در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دارای ردیف اعتباری اصلی در پیوست شماره یک شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درخصوص دوبانده شدن محور سه راهی شهید زارع به بشرویه گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مطالعات توجیه فنی و اقتصادی این محور و کاربرگ‌های مربوطه نیز در وزارت راه و شهرسازی تصویب و در نامه‌ای با امضای وزیر راه و شهرسازی برای رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد که علیرغم پیگیرهای انجام شده، تاکنون در کمیسیون ماده ۲۳ مورد تصویب قرار نگرفته است و در قانون بودجه ۱۴۰۰ مقرر  شد این محور پس از اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ در پیوست شماره یک قانون بودجه قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: اداره کل راه و شهرسازی با همراهی استاندار و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بتواند موافقت کمیسیون ماده ۲۳ را برای این محور نیز اخذ کند.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400012211495
  • خبرنگار :