به گزارش ایسنا، قطار ملی مترو یک طرح ارزشمند ملی به شمار می آید که طی ۱۸ ماه به ثمر نشست تا سهم ۲۵ الی ۳۰ صدی شرکت های داخلی از دانش طراحی ، تولید و تأمین قطعات قطارهای مترو به ۸۵ درصد افزایش یابد و گامی بلند در زمینه شکست انحصار تولید قطار از سوی شرکت های خارجی برداشته شود.
این امر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری شرکت های مختلف داخلی از جمله ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۴ مجموعه صنعتی به نامهای شرکت واگن سازی تهران ، جهاد دانشگاهی ، مپنا و ایریکو ، براساس تجربیات ۲۰ سال گذشته در استفاده از ۳ نسل واگن ها صورت پذیرفته است.
در واقع رونمائی از نخستین نمونه قطار ملی مترو که اخیرا" تست گرم خود را نیز با موفقیت پشت سرگذاشته است به معنای تولد نسل چهارم قطارهای شبکه مترو تلقی می شود. در مرحله بعد و به دنبال تأمین منابع مالی لازم ، تولید قطار ملی مترو که نمادی از خودباوری و خلاقیت نیروهای متخصص داخلی است ، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بر اساس گزارش روابط عمومی راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، طراحی و ساخت سیستم رانش ، تهویه مطبوع ، بدنه قطار ، بوژی ، ترمز ، راهروی بین واگنی ، درب ها ، دکوراسیون داخلی و هوشمند سازی سیستم اطلاع رسانی داخل واگن ها از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت های داخلی برای تولید قطار ملی مترو بوده است.
انتهای پیام