سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد

افزایش صد درصدی عملیات اجرایی راه آهن رشت - کاسپین

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی، از افزایش صد درصدی عملیات اجرایی راه آهن رشت به منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: شاهد افزایش عملیات اجرایی ظرف دو ماه گذشته بودیم.

سید مهدی نقوی در جریان بازدید از روند پیشرفت طرح ملی اتصال راه آهن سراسری رشت به منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه ظرف دو ماهه اخیر با تغییر مدل نظارتی و گسترش عملیات اجرایی پروژه، میزان پیشرفت در قطعه شماره هفت که ریل سراسری را به بندر کاسپین متصل می کند، از ۱۸ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: بنابراین از نیمه بهمن ماه گذشته تاکنون درصد رشد اجرای این طرح ملی با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی همراه شده است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه ملی اتصال این منطقه به خط ریل سراسری، افزود: بعد از تودیع مالی کامل قدرالسهم سازمان در پروژه و تامین مصالح، اقدام به استقرار یک گروه از پرسنل و کارشناسان سازمان در محل اجرای این طرح در محدوده منطقه شده و با برقراری بازدیدهای میدانی، افزایش حجم، میزان، ساعت کاری و اجرای همزمان طرح از چند جبهه، به همراه همکاری بیشتر از تعهدات توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی، زمینه سرعت بخشی به روند احداث پروژه فراهم آمده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: اجرای طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری کشور در ایستگاه پیربازار رشت، در دو قطعه شش و هفت در حال انجام و تکمیل بوده و قطعه هفت که منتهی به مجتمع بندری کاسپین می شود، به طول حدود ۱۱ کیلومتر و با یک دهنه پل می باشد؛ پلی که با عبور از روی بزرگراه رشت - انزلی، نقش مهمی در مدیریت ترافیک قطار و خودروهای عبوری ایفا می کند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح های منطقه آزاد انزلی و در نشست های مختلف ملی و بین المللی نسبت به تکمیل هرچه سریع تر این طرح ملی تاکید داشته و در این راستا دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز در دو ماه گذشته از روند تکمیل این پروژه بازدید به عمل آورده اند.

راه آهن رشت به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی علاوه بر اهمیت ویژه در حمل و نقل کالایی و مسافر داخلی، باعث اتصال بنادر جنوبی به تنها منطقه آزاد شمال کشور شده و با تکمیل حلقه های زیرساختی کریدور شمال - جنوب و مسیر ترانزیتی چین – قزاقستان - ایران، زمینه افزایش حمل و نقل کالا ما بین کشورهای حوزه اوراسیا و جنوب خلیج فارس از یک سو و چین با کشورهای جنوب و غرب آسیا می شود. در نتیجه با بهره برداری از این پروژه شاهد توسعه مراودات فرامنطقه ای با محوریت منطقه آزاد انزلی و کشورمان، اشتغالزایی و درآمدهای ارزی بیشتر خواهیم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400011607304
  • خبرنگار :