دست یاری هلال‌احمر به سوی بیش از ۲۰۰ حادثه ‌دیده در نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر این استان در طرح نوروزی برای ۲۱۹ نفر از هم‌وطنان متاثر از ۵۱ حادثه جاده‌ای و کوهستان امدادرسانی کردند.

سید قاسم موسوی صبح امروز (۱۶ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال ۵۰ مورد تصادف جاده‌ای و یک مورد حادثه کوهستان اتفاق افتاده و ۲۱۹ نفر از هم‌وطنان از این حوادث متاثر شدند.

وی با بیان اینکه در این سوانح پنج نفر از هم‌وطنان در صحنه حادثه، جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: ۲۱۴ نفر از مسافران نوروزی آسیب دیده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، مصدومان ناشی از حوادث بیان شده را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۲ مصدوم توسط نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر برای مداوا به مراکز درمانی استان منتقل شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه در طرح نوروزی امداد و نجات هلال‌احمر ۹۲ تیم عملیاتی فعال شده بود، اظهار کرد: در این تیم‌ها ۲۴۱ نفر نجات‌گر و امدادگر در حوادث، خدمات امدادی شبانه‌روزی ارائه داده‌اند.

وی یادآور شد: در طرح نوروزی ۴۹ دستگاه آمبولانس، ۴۳ دستگاه خودروی نجات و یک دستگاه خودروی کمک‌دار سبک در امدادرسانی به هم‌وطنان در جاده‌های استان زنجان به کارگیری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: هم‌وطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز تماس برقرار کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400011607050
  • خبرنگار : 50163