چالش‌ها و فرصت‌های کشور در سال ۱۴۰۰

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی حذف کاغذبازی‌های اداری را عاملی برای مانع‌زدایی از تولید دانست و گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات و تلاش برای رونق تولید از مهم‌ترین چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشور در سال ۱۴۰۰ است.

حسین محمد صالحی دارانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهمی که پیش رو داریم، بحث میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است که بدون شک اگر وضعیت معیشت مردم و اوضاع اقتصادی کشور بهتر شود، حضور ملت در انتخابات ۲۸ خرداد به شکل چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیگانگان در صدد تخریب اقتصاد کشور هستند و همیشه قصد دارند مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد کنند، افزود: در این شرایط تمام مسئولان کشور و جناح‌های مختلف سیاسی باید از بازی‌های جناحی و حزبی پرهیز کنند تا اعتماد مردم بیشتر جلب شود و در انتخابات حضور گسترده داشته باشند.

نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدونشهر در مجلس، گفت: یکی دیگر از چالش‌هایی که در سال جدید با آن مواجه هستیم مشکل تحریم‌ها است که باید برای رفع آن تلاش شود. با پایداری مردم در برابر این تحریم‌ها و اقدامات خوبی که مجلس در سال ۱۳۹۹ انجام داد، امیدواریم طرح اقدام راهبردی عملی شود و با همدلی دولت و مجلس و ارکان نظام اسلامی با یکدیگر، طرح‌های توطئه آمیز بیگانگان با شکست مواجه و تحریم‌ها یکی پس از دیگری رفع شود.

تلاش در جهت رونق تولید مهم‌ترین فرصت در سال جدید است

محمد صالحی در ادامه، به فرصت‌های پیش رو اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فرصت‌های پیش رو این است که طبق خواسته مقام معظم رهبری در جهت تولید و رفع موانع از سر راه آن گام برداریم. مجلس و دولت باید به گونه‌ای عمل کنند که موانع سر راه تولید، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برداشته شود طوری که عرصه برای تولیدکنندگان باز باشد و امیدواری به بخش تولید داخلی بازگردد.

وی افزود: هم‌اکنون مشکل بزرگ کشور مشکلات اقتصادی است و برون رفت از این مشکل در گرو رونق تولید است. بدون شک اگر در این بخش موفق عمل کنیم و وضعت تولید داخلی را بهبود ببخشیم امیدواری و اعتماد مردم به نظام اسلامی بیشتر خواهد شد. بنابراین تلاش برای رونق تولید و رفع موانع تولید مهم‌ترین فرصتی است که پیش روی دولت و مجلس در سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، خاطرنشان کرد: یک تولید کننده وقتی می‌خواهد مجوز بگیرد نباید چند ماه به دلیل بروکراسی‌های اداری سرگردان باشد. این در حالی است که در همان روزهای اول درخواست، می‌توان بدون کاغذ بازی و پاس دادن تولید کننده به ادارات مختلف مشکل او را رفع کرد. بنابراین اگر کاغذ بازی‌های اداری برداشته شود مهم‌ترین گام در جهت تولید برداشته شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400011606679
  • خبرنگار :