تشکیلات خودگردان: جامعه بین الملل به مسئولیت‌هایش در قبال فلسطین عمل کند

وزارت خارجه فلسطین از جامعه بین الملل خواست تا به مسئولیت‌های خود در قبال تخریب منازل و دارایی های فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی عمل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای تشدید چشمگیر اقدامات رژیم اشغالگر در تخریب خانه‌ها و تاسیسات فلسطینیان در سراسر اراضی اشغالی به ویژه قدس و اطراف آن و مناطق موسوم به «ج» که اکثریت مناطق کرانه باختری اشغالی را تشکیل می‌دهد، محکوم کرد.

این وزارت خانه تاکید کرد: گزارش‌های محلی، اسرائیلی و بین المللی به این تشدید اقدامات اشاره کرده‌اند که در آخرین گزارش بر تخریب یا کنترل بر ۲۶ ساختمان در کرانه باختری اشغالی طی دو هفته گذشته و بی خانمان شدن ۳۴ شهروند از جمله ۱۵ کودک و آسیب رساندن به حدود ۴۰ شهروند دیگر تاکید شده است.

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد: مسئولان اشغالگر به اجرای طرح‌های استعمارگرانه خود همانند آنچه که در حال حاضر در غرب بیت لحم رخ می‌دهد، ادامه می‌دهند و اقدامات خود در تعقیب حضور فلسطینی‌ها در مناطق «ج» را تشدید می‌کنند و به تخریب خانه‌ها و تاسیسات را در طول شبانه روز ادامه می‌دهند تا آن منطقه از شهروندان فلسطینی خالی شود و شهرک‌نشین‌های استعمارگر به جای آنها سکنی گزینند.

وزارت خارجه فلسطین دولت اشغالگر را کاملا و مستقیما مسئول جنایت تخریب خانه‌ها و تاسیسات دانست و از اینکه به این جنایت‌ها فقط به عنوان یک آمار نگریسته شود و مسأله‌ای عادی تلقی شود، هشدار داد.

این وزارت خانه تاکید کرد که با توجه بسیار عملیات‌های تخریب خانه‌ها و تاسیسات فلسطینیان را با کشورها و طرف‌های بین المللی از جمله دبیرکل سازمان ملل و ریاست شورای امنیت و دیوان کیفری بین المللی در میان می‌گذارد و از آنها خواسته است تا به مسئولیت‌های حقوقی و اخلاقی خود در قبال این جنایت‌های ادامه دار و بازخواست عاملانش عمل کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400011405118
  • خبرنگار : 71457

برچسب‌ها