رئیس سازمان صمت استان:

ظرفیت صنایع غذایی لرستان در راستای تفاهم‌نامه ایران و چین مطلوب است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: تعدادی طرح صنایع غذایی در استان وجود دارد که با توجه به تفاهم‌نامه ۲۵ ساله میان ایران و چین، ظرفیت انکارپذیری در این راستا هستند.

بهزاد منصوری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز یازدهم فروردین‌ماه با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بخش‌های اجرایی در زمینه این تفاهم‌نامه وزارت صمت خواهد بود که لرستان چند محصول ویژه برای این اجرای این مهم دارد.

وی تصریح کرد: لرستان می‌تواند تولید لوازم خانگی، برق، حوزه معدن و صادرات سنگ را با اولویت و رویکرد صادراتی به کشور چین در دستور کار قرار دهد.

رئیس سازمان صمت لرستان خاطرنشان کرد: در سفر سال ۹۸ وزیر صمت به لرستان، تصمیماتی اتخاذ و تدوین برنامه جامعی برای استان تحت عنوان رفع محرومیت و پر کردن خلای صنعتی و معدنی در لرستان برنامه‌ریزی شد.

منصوری اضافه کرد: با توجه به اینکه لرستان فاصله قابل توجهی با توسعه صنعتی دارد طی فرآیند چندماهه توسط تیم معاون طرح و برنامه وزیر صمت، مطالعه‌ای در رابطه با توسعه صنعتی استان و پر کردن خلاها آغاز شد.

وی بیان کرد: اکنون این طرح نهایی شده و به‌عنوان یک کار مهم و نقشه راه برای مباحث توسعه صنعتی با تکیه بر تدوین برنامه‌های اجرایی بین صمت لرستان و وزارتخانه مورد استفاده قرار گرفته است و وزارتخانه می‌تواند همکاری خوبی برای اجرای دقیق این طرح داشته باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400011104202
  • خبرنگار : 50175