سرتیپ دوم امیر غلامعلیان:

برگزاری ۷ طرح پایش سلامت توسط بیمارستان امام حسین(ع) قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش گفت: هفت طرح پایش سلامت توسط بیمارستان امام حسین(علیه السلام) قرارگاه در کرمان اجرا می‌شود.

سرتیپ دوم دکتر امیر غلامعلیان در گفت و گو با ایسنا با تبریک دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در راستای شعار پیشگیری مقدم بر درمان، بیمارستان امام حسین(علیه السلام) قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش به یاد هفت شهید مدافع حرم نزاجا، هفت طرح پایش در محل شهرک هوانیروز طرح ریزی و اجرا می کند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش با اشاره به اینکه جامعه هدف این طرح ها شامل فرزندان کارکنان نیروهای مسلح به همراه فرزندان خانواده های شهرک اقماری منازل سازمانی است و طرح اول مربوط به ناهنجاری های ستون فقرات و اختلالات اسکلتی و کف پا بود که نزدیک ۷۰۰ نفر در این طرح پایش شدند و ۲۷ درصد دچار مشکلاتی بودند که با مراجعه به بیمارستان امام حسین (علیه السلام) ارتش و انجام اقدامات غیر جراحی، مانع از پیشرفت بیماری آنها شد.

وی افزود: در فاز دوم که از امروز آغاز شده، طرح پایش دهان و دندان برگزار و مشکلات دندانی کودکان بین ۷ تا ۱۲ سال با حضور دو پزشک متخصص دهان و دندان و یک دندانپزشک عمومی مورد پایش قرار گرفته و بنابر آمار، تاکنون حدود ۲۱۰۰ نفر مورد پایش و برای ادامه درمان خود به بیمارستان امام حسین علیه السلام مراجعه و تحت رصد دوره ای قرار می گیرند.

غلامعلیان افزود: در ادامه برگزاری طرح های هفتگانه پایش، به زودی طرح های پایش سرطان پروستات، دهانه رحم و بیماریهای چشم و سایر اختلالات حرکتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 00062153222
  • خبرنگار : 50189