شهردار کرمان وعده داد

توسعه صحن امامزاده محمد کرمان/ مطالعه جانمایی آرامستان جدید به درستی انجام نشده است

شهردار کرمان گفت: در حال تملک زمین های سمت چپ امامزاده محمد علیه السلام هستیم و در سمت راست آن اقداماتی در دستور کار داریم تا صحن این امام زاده بزرگ تر شود.

سعید شعرباف صبح امروز 12 بهمن ماه در اولین روز از دهه فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه عدم برگزاری مراسم برای بهره برداری پروژه ها را از رویکردهای شهرداری دانست و اظهار کرد: از امروز تا روز مبعث نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) هر روز یک پروژه در شهر کرمان کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد.

شهردار کرمان بیان کرد: با رونمایی از فاز اول ناوگان حمل و نقل شهر کرمان، ۵۰ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان شهری اضافه خواهد شد و با این اقدام حدود ۵۰ درصد ظرفیت مسافربری کرمان افزایش می یابد.

او میزان اعتبار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کرمان در فاز اول را ۱۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بخشی از این ون ها برای گروه های حساس معلولین و توان یابان به مدارس استثنایی اختصاص می یابد و در دو خط ویژه کرمان نیز ون گذاشته می شود.

شعرباف بیان کرد: ۳۶ اتوبوس دیگر در نیمه اول سال آینده به ظرفیت ناوگان شهر کرمان اضافه خواهد شد.

او با بیان این مطلب که امسال جشن رکورد آسفالت را خواهیم گرفت، در ادامه عنوان کرد: از محل ارزش افزوده املاک علوم پزشکی و فروش آن املاک و قدرالسهمی که شهرداری برای ایجاد پارکینگ طبقاتی دارد، هزینه تکمیل بیمارستان شفا تامین می شود.

شهردار کرمان ایجاد بندر لجستیک و توسعه راه آهن را از خواسته های کرمان اعلام کرد و افزود: شهرداری کرمان ۱۲۰ هکتار از اراضی خود را برای توسعه راه آهن واگذار می کند و به جای آن یک زمین دیگر در جوار نمایشگاه بین المللی جنوبشرق می گیرد.

او درباره پروژه های بهسازی پارک ها سخن گفت و در ادامه عنوان کرد: گرمخانه دائم و موزه انسان و فضا، مرکز اجتماعی خانواده مهر، از جمله افتتاحیه های شهرداری خواهد بود.

شعرباف با بیان این مطلب که رونمایی از شهرداری الکترونیک منتظر مجوز ثبت احول است، اظهار کرد: هشت بخش جدید به شفافیت شهرداری کرمان اضافه خواهد شد.

او، بیان کرد: اجرای فیبر نوری منازل در مراکز جمعیتی شهر کرمان طی یک سال اجرا می شود و کرمان جزو شهرهای پیشرو در این زمینه در کشور خواهد شد.

شهردار کرمان، با بیان این مطلب که برق و روشنایی آرامستان در دست اجراست، تصریح کرد: مطالعات جانمایی آرامستان جدید به درستی انجام نشده و هزینه های بسیار سنگینی به شهرداری تحمیل کرده است. برخی اعلام کردند که جاده آن، جاده اختصاصی شهرداری است و از انجام وظایف خود سرباز زدند، سئوال این است که آیا مسیر عمومی را می توان جاده اختصاصی شهرداری دانست؟

او، بزرگراه شمالی شهر کرمان، ایستگاه آتش نشانی شهرک شهید مطهری، پارک روبروی پادگان 05 و پروژه روشنایی رینگ شهر را از جمله پروژه هایی برشمرد که در دهه فجر عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

شعرباف درباره اقداماتی که تا پایان سال اجرا می شود، اظهار کرد: آزادسازی دو سمت خیابان بهمنیار را خواهیم داشت و در هوانیروز پیاده روی استانداردی در دستور کار است، احیاء پهنه قلعه محمود، موزه تجربه کار و ... از دیگر اقدامات شهرداری کرمان هستند.

شهردار کرمان بیان کرد: در حال تملک زمین های سمت چپ امامزاده محمد علیه السلام هستیم و در سمت راست آن اقداماتی در دستور کار داریم تا صحن این امامزاده بزرگ تر شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 00062147885
  • خبرنگار : 50189