معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:

لزوم ارتباط به دور از انقطاع با تمام اقشار جامعه

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بتوانیم با اقدامات مناسب ارتباط جامع و کامل به دور از انقطاع با تمام قشرهای جامعه ایجاد کنیم.

احمدوند،معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ۱۶آذرماه اظهار کرد:  شورای فرهنگ عمومی، محلی برای تجلی اراده اهالی حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان افزود: خوشبختانه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور استاندار جهادی سمنان، جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت مستمر و با نظم خوبی در حال اجراست.

 معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی و مردمی به رهبری امام راحل بود ادامه داد: رژیم پهلوی، به معنای کامل رژیم فاسد بود و شخص محمد رضا پهلوی و خانواده وی افرادی فاسد بودند.

وی با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات شورای فرهنگ عمومی گفت:  انشالله شورای فرهنگ‌ عمومی بتواند به خوبی مطالبه گری برای تخصیص سهم بیشتری از امکانات کشور به‌ منظور اثرگذاری مطلوب داشته باشد.

 
 حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان نیز با بیان اینکه عمل صالح، پیشران عروج اندیشه های پاک و  اقدامات خالصانه است گفت: هدایت فرهنگ جامعه از اصول و وظایف خطیر شورای فرهنگ عمومی است.

وی تصریح کرد: دولت کریمه سیزدهم، به دنبال اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه فرهنگ عمومی بوده که در شورای فرهنگ عمومی استان نیز این مهم در حال انجام است.

امام جمعه سمنان افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، مباحث مرتبط با فرهنگ با ابلاغ و دستور پیش نخواهد رفت، بلکه برنامه ها و سیاست ها باید محقق و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید همواره مباحث و موارد مرتبط با جامعه را در تمامی امور بخصوص فرهنگ‌ مورد رصد قرار دهد خاطرنشان کرد: گسست و شکاف ایجاد شده بین نسل جدید و نسل انقلاب، یکی از دلایل عدم رصد مباحث و مسائل مرتبط با جامعه توسط شورای فرهنگ عمومی است.

امام جمعه سمنان ادامه داد: انقلاب اسلامی شعار " ما نمی توانیم" را به شعار "ما می توانیم" تغییر داد که دولت سیزدهم در پی تلاش برای زنده کردن دوباره این شعار است.

مطیعی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با یک اراده جدی و تشخیص درست، برنامه ریزی صحیح و اجرای عملیاتی را در حوزه فرهنگ در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 00062106450
  • خبرنگار :