به گزارش ایسنا، حامد عباسی نامی در بازدید از خط ۵ با حضور در پایانه مهرشهر از نزدیک وضعیت سوله های تعمیر، نگهداری و انبارها را بررسی و برای رفع مشکلات، راهکارهایی ارائه کرد.
وی با تأکید بر اینکه پایانهها به عنوان قلب تپنده هر خط برای تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکههای ریلی شناخته میشوند و فرآیندهای مرتبط با کاهش ریسک در شاخصهای بهرهبرداری، میزان آماده به کاری قطارها و انجام درست و صحیح و بهموقع تعمیرات در این فضا انجام می شود، افزود: حفاظت بیشتر و دقیق تر از پایانههای مترو باید مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تاکید بر رفع نواقص بناهای فنی پایانه مهرشهر، مکانیزه کردن دروبین ها برای مانیتورینگ انبارها و اورهال دستگاه تراش چرخ؛ از ایجاد یک سوله رنگ اورهال و اضافه کردن فضا برای پارک قطارهای خط ۵ و توسعه پایانه نیز خبر داد.
نامی همچنین از انشعاب این خط به راه آهن حدفاصل اتمسفر تا کرج در منطقه کلاک استان البرز نیز بازدید کرد و خواستار تعیین و تکلیف موارد حقوقی و حفاظتی این انشعاب شد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 23 سال از بهره برداری خط ۵ متروی تهران میگذرد، افزود: بعد از گذشت این همه سال، باید مشکلات حفاظتی و امنیتی خط انشعابی بر طرف شود.
نامی تصریح کرد: این خط انشعابی با هدف انتقال قطارها از ابتدای بهره برداری مترو راه اندازی شد و در حال حاضر میتواند به عنوان یک خط استراتژیک در زمانهای بحران برای انتقال تجهیزات و یا وسایل امدادی به مترو مورد استفاده قرار گیرد.
بنا براعلام روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه؛ سرپرست شرکت بهره برداری مترو در پایان از انشعاب راه آهن کرج تا مهرشهر به طول ۱۰ کیلومتر، بازدید و رهنمودهایی را در جهت بهره برداری و حفاظت از این خط ارایه داد.
انتهای پیام