از نگاه پورابراهیمی کدام مکان، نگین گردشگری کرمان خواهد شد؟

به اعتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هتل کاروانسرای وکیل، نگین گردشگری کرمان خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی شامگاه دوم مهرماه در حاشیه بازدید از هتل کاروانسرای وکیل گفت: امروز شاهد نهایی شدن یکی از پروژه‌های بسیار مهم در حوزه گردشگری در شهر کرمان هستیم.

او، احیای کاروانسرای وکیل به این شکل را بی‌نظیر دانست و در ادامه با اشاره به همکاری میراث فرهنگی و بخش خصوصی (گروه مالی گردشگری) گفت: این هتل هم در حوزه خدماتی که به مردم می‌دهد و هم موقعیت مکانی(این مجموعه در بافت تاریخی کرمان قرار دارد) توان جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

پورابراهیمی با بیان این مطلب براساس قوانین و ضوابط دولت برای احیا و مرمت بناهای تاریخی آنها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند، تصریح کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ برای اینگونه موارد مناسب نیست و واقفیم این تبصره در مشاغل خرد استفاده شود.

او از آمادگی حمایت از پروژه‌های شبیه مجموعه کاروانسرای وکیل در استان کرمان سخن گفت و در ادامه عنوان کرد: در گرفتن مجوز و کوتاه کردن فرایند واگذاری به سرمایه‌گذاران کمک خواهیم کرد.

به اعتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هنر در ساخت هتل جدید نیست، بلکه در حفظ آثار تاریخی و به‌روز کردن آنهاست.

به گزارش ایسنا، کاروانسرای وکیل قدمتی بیش از ۱۵۰ سال دارد که در سال ۱۳۹۶ قرارداد احیای آن منعقد گردید و اکنون به یک هتل بسیار زیبا با ۵۷ اتاق و سوئیت تبدیل شده است.

کاروانسرای وکیل بزرگترین کاروانسرای دو طبقه درون شهری دنیاست که تغییر کاربری داده است و تلاش زیادی بر حفظ بافت آن شده است.

برپایه این گزارش در حیاط این مجموعه، امکان برگزاری کنسرت، جلسه و ... با گنجایش هزار نفر دارد. شایان ذکر است که هتل کاروانسرای وکیل زمینه اشتغال ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۷ نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 00062055997
  • خبرنگار : 50189