به گزارش ایسنا، هوندا، که بر تجارت جهانی موتورسیکلت تسلط دارد، با چالشهایی در تغییر مسیر به سمت الکتریکی، با موتورسیکلتهای بسیار محبوب در اقتصادهای در حال توسعه مواجه است.
به گفته این سازمان، حرکت به سمت الکتریکی ممکن است به معنای وسایل نقلیه سنگینتر و قیمتهای بالاتر باشد و موانعی را برای ورود مصرفکنندگان در بازارهای در حال توسعه ایجاد کند.
هوندا در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰ مدل الکتریکی جدید معرفی کند و فروش سالانه یک میلیون موتورسیکلت برقی را در پنج سال آینده هدف قرار داده است.
این شرکت همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۳.۵ میلیون موتورسیکلت برقی یا حدود ۱۵ درصد از کل فروش را داشته باشد. این شرکت افزود که موتورسیکلتهای برقی خود را به باتریهای حالت جامد مجهز خواهد کرد که در حال حاضر در دست توسعه هستند.
به گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرد که همراه با فشار به سمت تولید الکتریکی، تولید موتورهای احتراق داخلی در موتورسیکلتهای خود را متوقف نخواهد کرد. در عوض، روی کاهش انتشار گازهای گلخانهای از موتورها و معرفی مدلهای سازگار با سوختهای کربن خنثی کار میکند.
انتهای پیام