کشف بیش از ۳۹ هزار میلیارد جرایم اقتصادی در یک ماه

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف انواع جرائم اقتصادی به ارزش ۳۹ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال طی یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: با عنایت به شروع سال جاری و ماه رمضان تشدید مقابله با احتکار کالاهای اساسی و ارزاق عمومی در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی کشور قرار گرفت و کارآگاهان پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی محل دپوی کالاهای اساسی و ارزاق عمومی را که از سوی محتکران انبار شده بود تا از طریق عدم عرضه به سودهای کلان دست پیدا کنند، شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: کارآگاهان در بازرسی از انبارهای موصوف مقادیر قابل توجهی کالای احتکاری از قبیل کالاهای اساسی و ارزاق عمومی و .... را کشف کردند. همچنین در یک ماه اخیر انواع جرایم اقتصادی از قبیل فرار مالیاتی، زمین خواری، اخلال در نظام اقتصادی، پولشویی، تسهیلات غیرمجاز بانکی و تعدی به اموال دولتی و... نیز کشف شد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاها و جرایم اقتصادی مکشوفه را ۳۹ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص مقابله با مفسدان اقتصادی، این پلیس با هرگونه جرایم اقتصادی خصوصا احتکار کالاهای اساسی که معیشت مردم را نشانه گرفته مقابله می‌کند و در این راه با هیچکس مماشات نمی‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 00061946929
  • خبرنگار :