به گزارش ایسنا، خودروسازان جهانی، از شرکت تسلا تا فولکس واگن، میلیاردها دلار برای توسعه وسایل نقلیه برای بازاری که در دهه آینده پنج تریلیون دلار ارزش خواهد داشت، هزینه میکنند. با این حال، فلزات برای ساخت باتریهایی که عمر طولانیتری دارند، به دلیل اختلالات زنجیره تامین، به سختی به دست میآیند و منجر به عجله خودروسازان برای تامین منابع لیتیوم، نیکل و کبالت شده است. قیمت این فلزات کمیاب به بالاترین حد چندین ساله رسیده است.
کبالت، فلزی که ۰.۰۰۱ درصد از پوسته زمین را تشکیل میدهد، به افزایش عمر باتریها کمک میکند از عملیات مورین مورین گلنکور در استرالیا تامین شده است.
جنرال موتورز که برنامههایی برای افزایش ظرفیت ساخت یک میلیون خودروی الکتریکی در آمریکای شمالی تا پایان سال ۲۰۲۵ ارائه کرده است، همچنین با شرکت جنرال الکتریک برای توسعه زنجیره تامین عناصر کمیاب و مواد دیگر توافق کرده است.
به نقل از رویترز، این شرکت، سال گذشته اعلام کرده بود که در پروژه لیتیوم ایالاتمتحده سرمایهگذاری خواهد کرد که میتواند تا سال ۲۰۲۴ به بزرگترین پروژه این کشور تبدیل شود.
انتهای پیام