بودجه ۱۳۱۶ میلیارد تومانی شهرداری زنجان به ‌تصویب رسید

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: سال آینده شاهد افزایش ۴۰۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری خواهیم بود.

منصور مرادلو ظهر امروز (۱۲ اسفندماه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، با اشاره به بررسی بودجه شهرداری زنجان برای سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: مردم باید در جریان تصمیمات بودجه قرار داشته باشند. امسال مشکلاتی در بودجه داشتیم که تلاش شد موارد را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: بودجه باید نظارت‌پذیر باشد تا در هر زمان بتوانیم نظارت داشته باشیم. امسال تلاش کردیم تا بودجه سلیقه‌ای نشده و بر اساس نیازها و عدالت تعریف شود و توجه به مناطق محروم در اولویت کاری است.

این مسئول با اشاره به اینکه ترافیک شهر زنجان بسیار آزاردهنده است و برای روان‌سازی و اجرای طرح‌ها در این حوزه مورد توجه قرار گیرد، افزود: تقویت حوزه ارتباط و روابط‌عمومی نیز جزو اولویت‌ها است و باید اقدامات انجام شده اطلاع‌رسانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه، خطاب به شهردار به انتصاب مدیران جوان نیز اشاره کرد و گفت: توجه به این مسئله می‌تواند شرایطی برای بهره‌مندی از انگیزه این افراد فراهم شود و کارها با سرعت پیگیری و به سرانجام برسد. فصل عمرانی در زنجان بسیار محدود است و تاکید ما به شهردار این است که کارهای اولیه تهیه و برآورد و انتخاب پیمانکار بموقع انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه به کاهش بودجه جاری شهرداری زنجان اشاره کرد و یادآور شد: سهم بودجه جاری در شهرداری برای سال آینده ۴۷ درصد از کل بودجه بوده که کاهش خوبی داشته است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه، گفت: سال آینده شاهد افزایش ۵۶ درصدی بودجه شهرداری زنجان خواهیم بود و رقم بودجه به ۱۳۱۶ میلیارد تومان رسیده است. اعتبار بخش جاری ۶۱۶ میلیارد تومان و بودجه عمرانی شهرداری به  ۷۰۰ میلیارد تومان ارتقا یافته است.

مهدی ناصحی‌مقدم تصریح کرد: ۴۷ درصد بودجه شهرداری سهم هزینه‌های جاری و ۵۳ درصد عمرانی است. البته بر اساس بخشنامه‌های بودجه نسبت ۶۰ به ۴۰ است که این موارد رعایت شده است. در بودجه جاری عمده هزینه‌ها با ۴۶۴ میلیارد تومان و ۳۷ درصد کل بودجه مربوط به حقوق و دستمزد می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده منابع درآمدی بودجه مربوط به عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش‌افزوده است که ۴۹۸ میلیارد تومان را شامل می‌شود، افزود: بحث دوم درآمد از واگذاری و فروش املاک ۳۵۰ میلیارد تومان، صدور از ساخت ۱۷۵ میلیارد تومان و درآمد ناشی از جرایم ماده ۱۰۰ سهم ۱۱ درصدی را دارد که در محل خود هزینه خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر چابک‌سازی بودجه، خاطرنشان کرد: بحث بودجه عمرانی چندین سرفصل دارد، مهم‌ترین سهم مربوط به حمل‌ونقل و ترافیک و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی است با ۲۳۶ میلیارد تومان اعتبار خواهد بود.

ناصحی‌مقدم ادامه داد: بخش دوم مربوط به حوزه محیط‌زیست و خدمات شهری است که ۱۵۵ میلیارد تومان سهم دارد. البته اعتبار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و تکمیل پروژه‌های ناتمام در نظر گرفته شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر زنجان یادآور شد: اختصاص ۹۱ میلیارد تومان اعتبار برای ۸۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در نظر گرفته شده و برای طرح سبزه‌میدان ۸۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است. بحث کف‌سازی بازار بودجه نیز ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 00061905796
  • خبرنگار : 50160