معاون توسعه مدیریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

خراسان شمالی ظرفیت توسعه خوشه های صنعتی را دارد

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: خراسان شمالی ظرفیت توسعه خوشه های صنعتی را دارد.

رضا رحیمی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهارکرد: خراسان شمالی ظرفیت توسعه خوشه های صنعتی را علاوه بر زمینه های صنعتی و معدنی در زمینه های محصولات کشاورزی مانند انگور، کشمش و عسل  نیز دارد.

وی گفت: حوزه صنایع کوچک، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران متولی توسعه خوشه‌هاست و خوشه های صنعتی راهبردی نوین جهت حل مشکلات صنایع کوچک است.

وی به ماموریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره و بیان کرد: حمایت از صنایع کوچک  و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی دو ماموریت ویژه و اصلی این سازمان است.

رحیمی اظهار کرد: در این استان ظرفیت هایی مانند مرز مشترک و واحد های بزرگ صنعتی مانند پتروشیمی، فولاد و سیمان وجود دارد که با توجه به آن می توان برای توسعه صنایع قدم های خوبی برداشت.

وی به ضرورت شناسایی و احصاء حلقه‌های مفقوده در صنایع کوچک تاکید و خاطرنشان کرد: حلقه‌های مفقوده واحدهای صنعتی کوچک باید با همکاری دستگاه‌ها مشخص شود و با تمام ظرفیت موجود در استان آن‌ها را تکمیل کرد.

 معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: یکی از حمایت های صنایع کوچک در حوزه صادرات، حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌ها است.

وی با اشاره به نقش آفرینی معاون وزیر در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در خصوص احیا واحدهای راکد، گفت: این امر تلاش و مساعی بیشتر را از جانب ما می طلبد تا سرمایه‌ها و واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید بازگردند؛ در همین راستا باید به این واحدها کمک نمود و تخصیص منابع را به صورت بهینه برای بازفعالسازی این واحدهای راکد انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال باید در استان مشوق هایی برای جذب بیشتر سرمایه گذار دیده شود و برای توسعه شهرک ها و زمین های صنعتی از منابع استانی نیز کمک گرفت و هر اندازه از استان منابع تامین شود از منابع سازمان صنایع کوچک به شهرک های صنعتی کمک خواهد شد.

رحیمی یکی از ماموریت‌های سازمان صنایع کوچک را ایجاد شهرک صنفی برشمرد و افزود: واحدهای صنفی مزاحم مدیریت شهری باید در یک یا چند نقطه متمرکز شوند که خوشبختانه تا حدودی  این مساله روی غلطک افتاده و تقریبا بسیاری از استان‌ها در این مورد اقدامات خوبی داشته اند.

رضا بیگ زاده معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با تقدیر از عملکرد مدیرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: شرکت شهرک های خراسان شمالی از جمله مراکزی است که با بستر سازی برای ایفای نقش بخش خصوصی و رونق تولید، اقدام می کند.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد استان و کشور را به خوبی راهبری کنیم و توسعه را به نحو مطلوب پیش ببریم باید بستر مناسب را برای خصوصی سازی فراهم کنیم و دموکراسی اداری را کاهش دهیم تا سرمایه گذاران به راحتی بتوانند در استان جهت رشد و توسعه اقتصادی سرمایه گذاری کند.

وی افزود: وقتی مردم را در بخش خصوصی مشارکت می دهیم نوعی هویت سازی می کنیم تا باری از دوش دولت برداشته شود و با فراهم کردن شرایط مناسب برای نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و صنعتگران، می توان اقتصاد کشور را متحول کرد.

وی افزود: برای توسعه اقتصادی مجموعه استان آمادگی پشتیبانی از صنایع و واحدهای صنعتی کوچک را دارد زیرا اقتصاد و اشتغال کشور بر پایه صنایع کوچک می چرخد.

معاون توسعه مدیریت استانداری خراسان شمالی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ارزیابی عملکرد یکی از دستگاه‌های برتر استان بوده است.

وحدت مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی نیز گفت: رشد ۱۲۰ درصدی واگذاری‌ها و طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی و ... جزو برنامه ها و اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی استان بود که به نحو احسن انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با کمک و مساعدت مسئولان دستگاه های اجرایی استان تلاش کرده ایم تا مشکلات واحدهای صنعتی را در حد امکان رفع نماییم و امیدوارم این همراهی مستمر باشد.

نوایی سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: یکی از رسالت های شرکت شهرک‌های صنعتی استان، توسعه صنایع و ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت استقرار واحدهای صنعتی و همچنین ترغیب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان برای سرمایه گذاری در استان است.

وی با بیان اینکه در خوشه‌های صنعتی گام های خوبی برداشته شده است، ادامه داد: امید است با کوشش در سایر حوزه‌ها نظیر ایجاد شهرک‌ و نواحی صنعتی جدید، جانمایی و مکانیابی شهرک شماره ۴ بجنورد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضا محور، بتوانیم صنعت استان را توسعه بخشیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: باید تکریم ارباب رجوع را در رأس امور خود قرار دهیم چرا که آنان صاحبان اصلی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هستند که می توانند با سرمایه گذاری و بهره برداری از واحدها، کشور را به خودکفایی برسانند.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات سیاوش وحدت تقدیر و نوایی به عنوان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان انتخاب شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 00061899910
  • خبرنگار : 50046