استاندار تاکیدکرد:

برخورد قاطعانه با عاملان افزایش قیمت ها در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: افزایش قیمت کالاها در استان قابل قبول نیست و در صورت نیاز به اصلاح قیمت، باید موضوع از طریق مبادی مربوطه بررسی و اعلام شود.

محمدرضا حسین نژاد در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت که ۱۶ بهمن ماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری دستگاه های نظارتی باید نظارت بر قیمت ها در استان افزایش یابد و با افرادی که از دستورالعمل ها و مصوبات مربوط به معیشت مردم تخطی می کنند قاطعانه برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با افرادی که موجب افزایش قیمت ها می شوند گذشتی نخواهیم داشت، افزود: آنالیز قیمت ها باید کارشناسی باشد و در صورت نیاز، اصلاح قیمت ها توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعلام شود.

حسین نژاد با اشاره به فعالیت فروشگاه های زنجیره ای در استان، گفت: تمامی این فروشگاه ها مکلف به رعایت قانون نظام صنفی و نرخ قیمت های مصوب شده در استان هستند.

وی افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه را برای رونق اقتصادی استان الزامی دانست و افزود: خراسان شمالی دارای بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره مند شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ارتباط عمیق دو کشور ایران و ترکمنستان از گذشته تا کنون، گفت: ارتباطات استان با کشور ترکمنستان باید از طریق تاجران دو کشور و وزارت امور خارجه در قالب ایجاد گذر مرزی و بازارچه مرزی افزایش یابد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 00061884858
  • خبرنگار : 50046