مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج:

گرانی میوه در فاروج از مسیر واسطه‌ها می گذرد

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: تامین نشدن میوه از مبدا و عبور از مسیر واسطه ها میوه را در فاروج گران می کند.

احسان افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رسیدن میوه با واسطه دوم و سوم از یک سو، هزینه‌های واحد تجاری از اجاره، حقوق شاگرد و... از سوی دیگر بر گرانی میوه وافزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت در فاروج افزوده است.
مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت:  تنها راه شکست قیمت میوه در فاروج، راه اندازی میدان میوه و تره بار و یا فعالیت روز بازار است که هر دو همت شورا و شهرداری را می‌طلبد.
افتخاری افزود: فعالیت روز بازار روندی است که می تواند به بهبود شرایط کمک کند آن هم نه به این معنا که فقط در یک روز، بلکه هر روز در مکانی مشخص شده از سوی شهرداری بازار شکل بگیرد تا میوه با واسطه کمتر به دست مصرف کننده برسد.
وی گفت: تامین مکان مشخص برای فعالیت  وانت بارهای فعال در سطح شهر که  محصول را از مبدا تامین و در شهر عرضه  کنند، قیمت را ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش می دهد.
افتخاری گفت: قیمت میوه نرخ ثابت ندارد با توجه به تنوع و ارقام مختلف آن نرخ گذاری انجام می شود و در بازه های زمانی مختلف هم متفاوت است.
وی افزود: افزایش تقاضا در هر حوزه ای فضای فعالیت دلالان را بیشتر می کند.
مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج با اشاره به فعالیت های انجام شده برای ساماندهی بازار شب یلدا گفت: طرح تشدید بازرسی ها از ۲۵ آذرماه در شهرستان آغاز و در قالب گشت مشترک و با اولویت بازرسی از میوه فروشی، شیرینی فروشی، آجیل و خشکبار و کالا های اساسی با دستگاه‌های همکار(جهاد کشاورزی، تعزیرات، بهداشت و اصناف) در حال انجام است.
وی افزود: از ۲۵ آذرماه تا روز گذشته (۲۹ آذر) در قالب دو تیم ۱۲۷ گشت مشترک انجام و ۹پرونده تخلفی با عناوین عدم درج قیمت، صدور فاکتور و... به ارزش ریالی ۷۲ میلیون ریال تشکیل شد و رسیدگی به پرونده تخلفات به حداقل زمان رسیده است.
افتخاری با اشاره به اینکه تا دو سال گذشته پرونده ها در یک ماه جمع آوری و بعد از تجمیع به تعزیرات ارسال می‌شد گفت: با این روند زمان رسیدگی به پرونده ها  دو تا سه ماه به درازا می کشید که از بازدارندگی تشکیل آن می کاست.
وی افزود: اما امروز با تعریف سامانه تخلفات، به محض ثبت تخلف، پیامک آن به دست کاسب می رسد و ظرف سه روز تا یک هفته رسیدگی به پرونده انجام می شود.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 00061847922
  • خبرنگار : 50475