• شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95040106323
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس ستاد فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی:

‌دستگاه‌های اجرایی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

‌دستگاه‌های اجرایی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

رئیس ستاد فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی با برنامه ریزی و آگاهی‌سازی مردم می‌توانند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

‌حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در حال حاضر فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی از سوی بهزیستی، وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است، اما اینکه انتظار داشته باشیم آسیب‌های اجتماعی به طور کلی از بین برود قابل قبول نیست.
 
وی افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که آموزش‌هایی از ابتدا بر روی کودکان انجام شود و آگاهی‌های لازم به آن‌ها داده شود که این آموزش‌ها می‌تواند اثرگذاری زیادی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

اسدبیگی اضافه کرد: آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با آگاهی‌سازی به دانش آموزان می‌تواند نقش موثری را ایفا کند که این نقش محقق نخواهد شد مگر زمانی که آموزش و پرورش از ظرفیت خود استفاده کند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش وظایف گسترده‌ای را بر عهده دارد می‌تواند بخشی از بودجه خود را اختصاص به آموزش در حوزه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کند.
 
رئیس ستاد فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی در حوزه پیشگیری، اثرگذاری بیشتری را خواهد داشت تا زمانی که پس از به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی بخواهیم به دنبال راه حل برای جبران آن باشیم.

اسدبیگی ادامه داد: در ارتباط با حوزه آسیب‌های اجتماعی افرادی باید تربیت شوند و دفترهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در آموزش و پرورش مستقر هستند نیز  فعالیت خود را افزایش دهند.
 
وی تاکید کرد: اگر اقدامات لازم در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی صورت نگیرد شاهد آسیب‌هایی از جمله طلاق، اعتیاد و مشکلات اجتماعی مهمی در جامعه خواهیم بود.
 
اسد بیگی یاد آورشد: افزایش مطالعه واقدامات فرهنگی و نگاه عمیق به آینده می‌تواند به پیشرفت جامعه و تحقق مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

رئیس ستاد فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: با برگزاری کنسرت و سرمایه گذاری در بخش نشاط و سرگرمی می‌توانیم در جهت ارتقای سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثری برداریم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha