• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 95040104348
  • خبرنگار : 71359

این‌ها، پردرآمدترین شغل‌های دنیا هستند

این‌ها، پردرآمدترین شغل‌های دنیا هستند

شاید شغلتان شما را انتخاب کرده باشد و شاید از بد روزگار، پشت این میز و روی این صندلی گرفتار شده باشید،‌ اما باور کنید همه این طوری نیستند،‌ یک عده از مردم در  یک جاهایی از دنیا زندگی می‌کنند که در نوجوانی به جای نوشتن انشاء در مورد تابستان در مورد این فکر می‌کنند که می‌خواهند در آینده چه کاره شوند و یکی از چیزهایی که راهنمایی‌شان می‌کند همین است؛ این که کجا پول بیشتری در می‌آید.

بسته به این که در کجای دنیا زندگی کنید، مشاغل پر درآمد در اطرافتان متفاوت خواهند بود، در آمریکا،‌ نه کارآفرین‌ها و نه بانک‌دارها و نه حتی وکیل‌ها نیستند که بیشترین درآمد سالانه را دارند،‌ از میان 10 شغل پردرآمد در آمریکا هفت تایشان شاخه‌های پزشکی را پوشش می‌دهند.

مجله فوربس در پایان سال گذشته میلادی در گزارشی بر اساس شرایط کار،‌ درآمد، آینده شغلی، استرس شغلی و رده‌بندی مشاغل در میان جدول‌های گرایش،‌ فهرست 10 شغل پردرآمد را منتشر کرده است.

رتبه دهم در این جدول، داروسازی است با درآمد سالانه بیش از 120 هزار دلار. رتبه نهم به کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی در فرودگاه‌ها رسیده است که در سال 122 هزار دلار درآمد دارند . با شغل تحلیل داده، درآمد شما 124 هزار دلار در سال خواهد بود. ششمین شغل این جدول،  ارتودنسی است  با در آمد نزدیک به 129 هزار دلار .

با رشته مهندسی پالایش، ‌در آمد 130 هزار دلاری منتظر شماست. اگر دندان‌پزشک بشوید می‌توانید 146 هزار دلار درآمد داشته باشید. مدیران اجرایی ارشد شرکت‌ها می‌توانند تا 173 هزار دلار پول در بیاورند.

سومین شغل در میان پردرآمدترین‌ها پزشکی عمومی است با درآمد سالانه 180 هزار دلار،‌ روانشناس‌ها تا 181 هزار و 200 دلار در سال در می‌آورند.

اما پردرآمدترین شغلی که در آمریکا می‌توانید به دست بیاورید، جراحی است،‌ که با فاصله بسیار زیاد از مشاغل دیگر،‌ سالانه تا 352 هزار دلار درآمد دارد.

مشاغل حوزه پزشکی در آمریکا پردآمدترین شغل‌ها هستند 

در بریتانیا، دهمین شغل پردرآمد سال 2015 متعلق به مدیران فناوری و آی‌تی است که بیش از 103 هزار دلار درآمد داشته‌اند، کنترل ترافیک هوایی 112 هزار دلار درآمد دارد و متخصصان حقوقی می‌توانند تا 117 هزار دلار درآمد داشته باشند.

خانواده پزشکی که در آمریکا پردآمدترین حوزه شغلی محسوب می‌شود در بریتانیا در رده  هفتم درآمد قرار دارد و تا 117 هزار دلار درآمد دارد،‌ مدیران موسسه‌های مالی می‌توانند تا کمی بیش از 117 هزار دلار در سال دربیاورند. در حالی که مدیران مالی تا 119 هزار دلار در آمد دارند. خلبان‌ها می‌توانند تا 127 هزار دلار در سال در آمد داشته باشند.

هر سه شغل بالای این جدول،‌ در کشوری که قلب بازار های مالی دنیاست،‌ به حوزه معاملات مالی متعلق است. مدیران بازاریابی در بریتانیا تا 130 هزار دلار درمی‌آورند،‌ مدیران و مقامات ارشد شرکت‌های مالی درآمدی بالغ بر 178 هزار دلار در سال دارند و کارگزاران مالی،‌ که پردرآمدین‌ترین شغل این کشور را دارند می‌توانند تا 186 هزار دلار سالانه در آمد داشته باشند.

مشاغل مربوط به بازار های مالی در بریتانیا پردرآمدترین‌ها هستند 

در  سنگاپور،‌ دهمین شغل پردرآمدی که می‌توانید داشته باشید کارگزاری است که درآمدی حدود 89 هزار دلار دارد،‌ مدیران میانی کمپانی‌ها تا 98 هزار دلار در سال در آمد دارند. پزشکان عمومی می‌توانند 111 هزار دلار در سال به خانه ببرند و برای مدیران شرکت‌ها این رقم به 116 هزار دلار می‌رسد.

استادان دانشگاه حدود 125 هزار دلار در سال در آمد دارند و مدیران عامل شرکت‌ها درآمدشان به 160 هزار دلار می‌رسد. درآمد وکلا می‌تواند تا 167 هزار دلار برسد و پزشکان متخصص در رتبه سوم جدول درآمد سنگاپور هستند و در آمدشان با اختلاف از همتایانشان در آمریکا،‌ به 205 هزار دلار در سال می‌رسد.

اما دو پله بالایی جدول درآمد در سنگاپور متعلق به مشاغل دولتی است. وزرا در سنگاپور سالانه 818 هزار دلار درآمد دارند و پست نخست‌وزیری یک میلیون و  634 هزار دلار حقوق سالانه دارد.

‌خیلی وقت‌ها ممکن است یادمان نباشد که برای چه کار می‌کنیم و چه کاری برای رسیدن به شغلمان انجام داده‌ایم؟ تقریبا تمام مشاغل پردرآمد در تمام دنیا نیازمند تحصیلات قابل قبول دانشگاهی هستند که در نظام های سختگیرانه آموزشی به دست آوردنش کار چندان راحتی هم نیست، به نظر می‌رسد اگر همه چیز سر جای خودش باشد،‌ جور هندوستان کشیدن واقعا به شما کمک خواهد کرد تا به طاووسی که آرزویش را دارید برسید!

ایسنا - فاطمه کریمخان 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۸

مهندس برق از شهيد بهشتي هستم نمي گم جور هندوستان كشيدم ولي كمم تلاش نكردم الان به من پاهاي طاووس با حقوق ٨٠٠ در ماه نمي رسه

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۰۵

پس خبرنگاری کو ؟ اولین شغل پردرآمد جهان

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۸:۵۴

ايران هم كم إز اينا نداره كمي هم إز حقوق هاي نجومي افرادي را كه در ايران بدون جور هندوستان كشيدن به طاووس رسيدنو هم مينوشتيد

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۹:۱۷

استاد بهترین دانشگاه ایران هستم با هفتاد مقاله بین المللی و هشت سال سابقه کار و سه دوره فوق دکتری درآمد ماهیانه خالص از دانشگاه سه میلیون و سیصد هزار تومان. این عدالت است؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۶:۴۷

شما مطمئن هستی که سه دوره فوق دکترا داری با 8 سال سابقه!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۷:۰۸

کاملا بر عکس کشور ما تعجب نکنید جامعه دلال سالار ایران رو به انحطاط بره!آقایان فقط بلدند مواظب باشند سیستم اقتصادی مبادا مجال تنفس به مهندسان پزشکان و افراد تحصیل کرده بده !

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۸:۴۱

فوق لیسانس کاردرمانی هستم از دانشگاه علوم پزشکی ایران بنده هم روزانه حداقل ده ساعت درس می خوندم تا به اینجا رسیدم و جور هندوستان رو کشیدم ولی به مرغ پرکنده هم نرسیدم با حقوق یک تومن از اداره بهزیستی

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۰۳:۵۰

سلام به هر صورت ممنون و متشکر از سایت خبرگزاری ایسنا بابت اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادند

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۱۶:۴۷

يك استاد تمام دانشگاه در سال با سي سال سابقه كار حدود 24 هزار دلار در آمد دارد جناب آقاي روحاني دعوت مي نمايند نخبگان برگردند آيا با توجه به در آمد هايي كه اعلام فرموديد اين حرف ايشان در حد يك شوخي نيست؟

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۱۶:۳۶

تقریبا تمام مشاغل پردرآمد در تمام دنیا نیازمند تحصیلات قابل قبول دانشگاهی هستند که در نظام های سختگیرانه آموزشی به دست آوردنش کار چندان راحتی هم نیست، به نظر می‌رسد اگر همه چیز سر جای خودش باشد،‌ جور هندوستان کشیدن واقعا به شما کمک خواهد کرد تا به طاووسی که آرزویش را دارید برسید! اصلا این بخش رو قبول ندارم... میتونید از لیست ثروتمندای دنیا ببینید. توانایی انجام کار از تحصیل مهمتر است .

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۱۷:۱۸

کنترلر ترافیک هوایی هستم ماهی دومیلیون تومان فک کنم جز صدتای آخر باشم

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۰۴:۵۴

آقامحمداحسنت خوب گفتی عزیزم

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۰۹:۲۲

فوق لیسانس دانشگاه دولتی هستم با رتبه دورقمی، به زور تو یه کارخونه وسط بیابون استخدام شدم که چهارماه بیمه نمیده چون می گه آموزشی هستی حقوقم ماهی یک میلیون تمامه! میخام ازدواجم بکنم با این وضعم

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۴ ۰۹:۳۰

جور هندوستان نمی خواهد خواهر من. پاچه خواری دوستان منظور شماست. اینجا عموما به کارآیی پول نمی دهند به بادمجان شناسی، اختلاس یا حقوق یا رانت، پول می‌دهند

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۴ ۱۸:۳۴

در ایران حتی راه کسب درآمد زیاد هم برعکس دنیاست ، شاید درس خواندن یکی از راه ها باشه ولی سخت ترینش هست . شما کافیه ارتباط سازنده ای با آدم های دم و دستگاه دولتی داشته باشید و از رانت های اطلاعاتی و پولی بهره بگیرید. نوبت پیشرفت شما فرا می رسه زیاد به کارآفرینی هم ربطی نداره. البته پرداخت رشوه سرعت کار شما رو بیشتر می کنه و می توانید قوانین مزاحم رو دور بزنید. واردات کالای قاچاق و زمین خواری هم گزینه های خوبی هستند . مبادا به دنبال تولید و اشتغال زایی برودید که کلاهتان پس معرکه است.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۳

درامد سالانه 350 هزاردلاری یک جراح در امریکا برابر تقریبا 100 میلیون تومان در ماه است اما در ایران جراحان در ماه در امدی یک میلیارد تومانی دارند.مثل اینکه ایران از هرکجای دنیا بی در و پیکرتر است و هر کسی هر طوری که دلش بخواهد این ملت را غارت میکند.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۳

دادا! اشتباه به عرضتون رسوندن.. خبرنگاری جز خطرناکترین شغل های دنیاست نه پردرآمدترینش! حقوق در این حرفه رنگ و روی خوشی نداره.. سه ساله کار می کنم پس انداز هیچی ندارم

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۲۱:۱۴

بدون شک در ایران رده اول در آمد متعلق به پزشکان هست خصوصا جراحان که بطور متوسط در آمد 100 تا 300ملیون تومان در ماه را دارندکه این رقم برای جراحان پلاستیک گاه به بیش از دو ونیم میلیارد تومان هم میرسد،حال اگر همان حداقل متوسط درآمد را درنظر بگیریم ،در آمد سالیانه آنها به یک ملیارد ودویست میلیون تومان میرسد که بیش از در آمد یک جراح در آمریکا ست. یکی از اقوام من که در آلمان پزشک است نقل میکرد که خود پزشکان در ایران میدانند که بهشت شان از نظر درآمد ایران است وهیچ جای جهان چنین درامدی منتظرشان نیست

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۳۰ ۰۲:۵۹

سلام به همه عزیزان از اونجایی که نظرات متفاوت و جالبی در رابطه با پر درآمدترین شغل دنیا در این وبلاگ بیان شده بود، خواستم نظر خودم را که یک حقیقت انکار نشدنی است بنویسم. در آمریکا سومین شغل پر درآمد متعلق به تجارت نتورک مارکتینگ است و مقام اول و دوم را بترتیب قاچاق اسلحه و بازی گلف شامل می شوند. جالب است بدانید که بعضی افراد همانند: دکستر یاگر درآمدی بالغ بر 1/300/000 میلیون دلار در ماه از این تجارت یعنی Network Marketing را از آن خود کرده اند.

avatar
۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۱۹:۰۷

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ به نظر من پر درآمد ترین شغل دنیاست