• چهارشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 94082716802

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

علت عدم سوخت‌رسانی به دو ایرلاین بدهی بود

علت عدم سوخت‌رسانی به دو ایرلاین بدهی بود

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید براینکه مشکل عدم سوخت‌رسانی به دو ایرلاین تنها مشکل بدهی مالی بوده، تاکید کرد که هیچ مشکلی در خصوص ذخیره‌سازی سوخت در فرودگاه‌ها وجود ندارد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید براینکه مشکل عدم سوخت‌رسانی به دو ایرلاین تنها مشکل بدهی مالی بوده، تاکید کرد که هیچ مشکلی در خصوص ذخیره‌سازی سوخت در فرودگاه‌ها وجود ندارد.

محمدرضا مظلومی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه دو شرکت هواپیمایی آسمان و ایران ایرتور باید برای خرید ضمانت نامه مراجعه می کردند، گفت: فروش سوخت به دوشرکت آسمان و ایران ‌ایر‌تور به‌ صورت نقدی صورت می‌گیرد و به همین جهت در برخی از فرودگاه‌های کشور محدودیت برای تأمین سوخت این دو شرکت هواپیمایی لحاظ شده است. اما اگر این شرکت ها ضمانت‌نامه ارائه کنند سوخت اعتباری به آنها نیز ارائه می شود.

وی درباره رقم بدهی‌های این دو شرکت هواپیمایی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان 265 میلیارد تومان و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور 60 میلیارد تومان به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بدهکار است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت هواپیمایی ماهان نیز مانند دو شرکت دیگر، سوخت به‌صورت نقدی خریداری می‌کند، بیان کرد: شرکت هواپیمایی ماهان توافق و ضمانت نامه ارائه کرده است و سوخت‌رسانی به این شرکت به صورت اعتباری انجام می‌پذیرد.

وی با رد اختلاف با شرکت سوخت‌رسانی اوج تصریح کرد: ما در تامین سوخت فرودگاه امام خمینی مشکلی نداریم چراکه ذخیره‌سازی سوخت به اندازه کافی انجام شده است. همچنین لازم به ذکر است فرودگاه امام خمینی و مهرآباد مشمول طرح فروش نقدی نشده اند.

مظلومی افزود: از دو ماه قبل با سازمان هواپیمایی کشوری هماهنگی‌های لازم را انجام شده و به این شرکت‌ها ابلاغیه در این خصوص را دریافت کردند .

وی با اعلام اینکه روزانه سه میلیون لیتر سوخت به شرکتهای هواپیمایی توسط شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی داده می شود، گفت: با توجه به اینکه این شرکت‌ها بلیط را نقد به مردم می‌فروشند، بهای سوخت را پرداخت کنند تا شامل محدودیت سوخت‌رسانی نشوند.

به گزارش ایسنا، در بعضی از اخبارامروز، اختلال در روند کاری فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل نرسیدن سوخت به هواپیماها گزارش شده بود، اما یک مقام مسوول در این فرودگاه به ایسنا اعلام کرد که: خبری از تعطیلی نیست و آنچه اتفاق افتاده تاخیرهایی چند دقیقه‌ای در انجام این پروازهاست.

همچنین مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اعلام اینکه مشکل امروز در عدم ارائه سوخت به هواپیماهای برخی ایرلاین‌ها برطرف شده است، اظهار کرد که " مشکل تأمین سوخت هواپیماها با مکاتبه سازمان هواپیمایی و شرکت پخش فعلا حل شده است".

اما با توجه به اظهارات مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی که گفته بود "ایرلاین‌ها حدود ۸۵۰ میلیارد تومان بابت دریافت سوخت به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بدهی دارند"، این امکان وجود دارد که در صورت عدم پرداخت بدهی ها به شرکت پخش، مجددا شاهد این‌گونه محدودیت‌ها و جنجال‌ها باشیم.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۲۲:۱۳

چه شير تو شيريه، خلاصه يا اين سوخت نميده يا اون سوخت نميگيره يهو يه هواپيماي چند ميلياردي با تعداد زيادي مسافر مثلا 100نفر200نفر ميوفته پايين به به به چه شود... .