• چهارشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94082716742

اظهارات متناقض درباره توقف سوخت‌رسانی در فرودگاه امام

اظهارات متناقض درباره توقف سوخت‌رسانی در فرودگاه امام

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: موضوع سوخت رسانی در فرودگاه امام خمینی(ره) به طور جد در حال پیگیری است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: موضوع سوخت رسانی در فرودگاه امام خمینی(ره) به طور جد در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا، علی عابدزاده گفت: تمام تلاشم را به کار می گیرم تا وضعیت فرودگاه امام خمینی (ره) به حالت عادی بازگردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: مشکل ایجاد شده مشکل شرکت پخش و پالایش با شرکت های هواپیمایی نیست. سازمان هواپیمایی کشوری قبل از اینها برای وصول مطالبات پخش و پالایش از شرکت های هواپیمایی اقداماتی انجام داد که خوشبختانه به نتیجه رسید. همانطور که امروز هم یکی از مسوولان پخش و پالایش به پرداخت بدهی ها توسط ایرلاین ها اذعان کرده است.

وی در سخنانی که از وی در پایگاه خبری این سازمان منعکس شده، تاکید کرد: هر گونه اختلال در امر سوخت رسانی در آن فرودگاه موجب تاخیرات پی در پی می‌شود که به صورت انعکاسی پروازهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، لذا سعی دارم هرچه زودتر بدون اتلاف وقت با تعامل با مسئولان ذیربط موضوع را حل کنم.

این درحالی است که، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام(ره) گفت: مشکل عدم ارائه سوخت به هواپیماهای برخی ایرلاین‌ها که از صبح امروز چندین پرواز فرودگاه امام (ره) را با مشکل مواجه کرده بود، برطرف شد.

حمیدرضا سیدی گفت؛ از صبح امروز چهارشنبه 27 آبان به دلیل اختلاف حساب شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت سوخت‌رسان اوج در فرودگاه امام٬ سوخت مورد نیاز هواپیماهای برخی شرکت‌های هواپیمایی تامین نشد که این اتفاق چندین پرواز را با تاخیر مواجه کرد، اما این مشکل هم اکنون با مکاتبه سازمان هواپیمایی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی رفع و سوخت مورد نیاز هواپیماها تامین شده‌ است.

وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل بدهی بالای برخی ایرلاین‌ها از ارائه سوخت به شرکت سوخت‌رسان اوج امتناع کرد، به پایگاه خبری وزارت راه گفت: شرکت اوج فقط به عنوان یک شرکت توزیع کننده در فرودگاه امام فعالیت دارد و به دلیل اینکه از طرف شرکت پخش سوخت لازم در اختیار شرکت اوج قرار نگرفت سوخت هواپیماهای ایرلاین‌هایی که بدهی زیادی به شرکت پخش داشتند تامین نشد.

به گفته مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) مشکل تأمین سوخت هواپیماها با مکاتبه سازمان هواپیمایی و شرکت پخش فعلا حل شده است.

براساس اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی، از صبح امروز عملیات ارائه سوخت به هواپیماهای برخی شرکت‌های هواپیمایی از جمله هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) متوقف شد.

با پیگیری سازمان هواپیمایی٬ مشکل تأمین سوخت پروازهای امروز فرودگاه امام(ره) به طور موقت رفع شد اما همچنان این تهدید برای ایرلاین‌های بدهکار در روزهای آینده وجود دارد.

بر اساس این گزارش، بدهی ایرلاین‌ها موضوع جدیدی نیست به طوریکه پیش از این مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته بود: "ایرلاین‌ها حدود ۸۵۰ میلیارد تومان بابت دریافت سوخت به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بدهی دارند".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha