• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 91052414830
  • منبع : فضای مجازی

سايپا در انتظار تغيير مديريت

سايپا در انتظار تغيير مديريت

روزنامه دنياي اقتصاد در گزارشي به مرور اخبار مربوط به احتمال تغييرات مديريتي در سايپا پرداخته است.

روزنامه دنياي اقتصاد در گزارشي به مرور اخبار مربوط به احتمال تغييرات مديريتي در سايپا پرداخته است.

به گزارش ايسنا، در اين گزارش آمده است:

همه اتفاقات از یکشنبه بعدازظهر شروع شد، ساعاتی پس از پایان جلسه هیات مدیره در شرکت سایپا.

هر چند اخبار ضد و نقیضی از استعفاي نعمت‌اله پوستین‌دوز و موافقت اعضای هیات مدیره این شرکت با استعفاي وی بر خروجی برخی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، اما در این گیرودار شرکت ملی مس ایران نیز درگیر خبرهای شرکت سایپا شد.

اینکه چه مساله‌ای استعفای پوستین دوز را به شرکت ملی مس ایران ربط می داد، سوالی بود که پاسخ آن را برخی خبرگزاری‌ها به نقل از منابع آگاه منتشر کردند. در این زمینه خبرها حکایت از آن داشت که حکم پوستین دوز برای مدیرعاملی شرکت ملی مس ایران همزمان با استعفای وی در شرکت سایپا زده شده است.

در این حین هر چند هیچ یک از اخبار مربوط به استعفا و حکم مدیرعاملی پوستین‌دوز در شرکت ملی مس به طور رسمی تایید نشده، اما برخی از اعضای هیات مدیره سایپا یکشنبه بعدازظهر در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد، کناره‌گیری وی را مورد تایید قرار دادند.

در این زمینه یک منبع آگاه در شرکت سایپا در گفت‌وگو با خبرنگار ما این گونه اظهار نظر کرد که در شرایط کنونی 90 درصد با استعفای پوستین دوز در جلسه هیات مدیره این شرکت موافقت شده، اما هنوز 10 درصد دیگر جا دارد تا وی بار دیگر به عنوان مدیرعامل سایپا خدمت کند. اما اخبار ضد و نقیض از استعفای پوستین‌دوز یکشنبه بعدازظهر یادآور برکناری احمد قلعه‌بانی در اردیبهشت ماه سال 85 بود، به طوری که خبر استعفای وی از برخی منابع رسمی همچون وزارت صنایع و معادن اعلام عمومی می‌شد اما شرکت سایپا از اعلام موضع رسمی در این زمینه خودداری می‌کرد.

تنها تفاوتی که در استعفای این دو وجود دارد این است که در زمان قلعه بانی جانشین وی به طور رسمی اعلام شد، اما درمورد مدیر عامل جدید سایپا هنوز کاندیدای مشخصی معرفی نشده است.

در چنین شرایطی توقع می‌رفت که لااقل تا ظهر دیروز خبرهای تکمیلی در این مورد اعلام و تکلیف این شرکت در مورد استعفا یا شخص جایگزین پوستین دوز مشخص شود این در حالی است که روابط عمومی این گروه صنعتی هنوز در این زمینه موضع مشخصی اتخاذ نکرده است.

گزینه های برتر...

تا دیروز اخبار تایید نشده‌ای در مورد مدیرعامل جدید سایپا به گوش می‌رسید این در شرایطی است که سعید مدنی مدیر عامل فعلی شرکت پارس خودرو قوی‌ترین گزینه برای جانشینی پوستین دوز خوانده می‌شد.

هر چند حکمی در این مورد رویت نشده، اما وی به طور شفاهی مورد تایید بسیاری از افراد مطلع است. سعید مدنی که هم اکنون سکاندار شرکت پارس خودرو است مانند پوستین‌دوز تکنوکراتی قدیمی است که سالیان سال در صنعت خودرو فعالیت می‌کند. در کارنامه مدني مدیرعاملی شرکت سازه گستر به چشم می‌خورد این در حالی است که با روی کار آمدن مهرداد بذرپاش به عنوان مدیرعامل سایپا، وي کنار گذاشته شد و تنها در شرکت پارس خودرو به عنوان مشاور مدیرعامل فعالیت می‌کرد.

اما از گزینه دیگری نیز برای مدیرعاملی سایپا سخن گفته می‌شود، جمشید ایمانی قائم مقام مالی و رييس هيات مديره گروه خودروسازي سايپا. روز گذشته خبرگزاری ایسنا از ایمانی به عنوان شخصی یاد کرد که احتمالا جایگزین پوستین‌دوز خواهد شد. جمشید ایمانی در دوره مدیریت مهرداد بذرپاش مدیر مالی شرکت سایپا بود که همزمان با واگذاري سکانداری ایران‌خودرو به جواد نجم‌الدین وی به عنوان مدیر مالی به این شرکت کوچ کرد. اما سال گذشته بار دیگر به سایپا رفت و هم اکنون نیز قائم مقام مالی و ريیس هیات مدیره شرکت مذکور است. اما جدا از گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی سایپا، از کاندیداهای مشخصی نیز براي جانشین مدنی در شرکت پارس خودرو یاد می‌شود از جمله مصدقی، قائم مقام پارس خودرو که گزینه‌ای قوی در این زمینه است.

گفته می‌شود تودیع و معارفه امروز در ساختمان سازمان گسترش یا ساختمان سایپا برگزار خواهد شد. در همین حال گفته می‌شود که قرار است همراه با مراسم تودیعی که امروز در شرکت سایپا برای پوستین دوز برگزار می‌شود در شرکت ملی مس ایران نیز به عنوان مدیرعامل معارفه شود. در این زمینه یک منبع آگاه در گفت‌وگو باخبرنگار ما تصریح کرد که همزمان با برکناری پوستین‌دوز، مدیرعاملی شرکت ملی مس ایران به وی پیشنهاد شده که به احتمال قوی پوستین‌دوز به شرکت ملی مس ایران خواهد رفت.

نعمت‌اله پوستین‌دوز سه سال پیش جایگزین مهرداد بذرپاش در شرکت سایپا شد.وی در دوران مدیریت قلعه بانی مدیرعامل شرکت امداد خودروی سایپا بود.

وی در دوره مدیریت مهرداد بذرپاش به شرکت سایپا یدک منتقل شد و در بخش خدمات پس از فروش مشغول شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha