• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99112720088
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

پرداخت تسهیلات به ۷۶ طرح مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

پرداخت تسهیلات به ۷۶ طرح مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد استان در جذب اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۹، اظهار کرد: در این راستا ۸۹ طرح به بانک‌های عامل ارسال شده که به ۷۶ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

غلامرضا اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در مرحله نخست اجرای طرح ملی مشاغل خانگی استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از ۹ استان پایلوت کشور انتخاب و از سال ۹۶ اجرای این طرح در استان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال بازار فعالیت می‌کند، افزود: این طرح با تسهیل گری جهادانشگاهی و نظارت اداره کل کار استان به عنوان کارفرمای پروژه در حال اجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد استان در صدور مجوزهای مشاغل خانگی در سال جاری، بیان کرد: در راستای این طرح از سوی ادارات میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اشتغال صادر شده است.

اشرفی ادامه داد: در این راستا در سال جاری تاکنون ۸۴۵ مجوز برای افراد مستقل، پشتیبان حقیقی و پشتیبان حقوقی و ۴۱۳ مجوز نیز برای افراد تحت پوشش صادر شده است.

وی با اشاره به عملکرد استان در جذب اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۹، اظهار کرد: در این راستا ۶۳ هزار سهمیه مصوب استان بوده و ۸۹ طرح به بانک‌های عامل ارسال شده که به ۷۶ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان جذب ۶۶ درصد بوده است، بیان کرد: در این راستا برای ۸۸ فرد مستقل، ۳۸۵ فرد تحت پوشش و ۲۰۳ فرد پشتیبان اشتغال ایسجاد شده است.

اشرفی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی امکان بهره مندی فعالین مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرفراهم شده است.

وی با بیان اینکه از ۳۳۵ رشته مصوب مشاغل خانگی تعداد ۱۴۹ رشته مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌شوند، بیان کرد: افراد ۱۸ تا ۵۰ سال سن که دارای مجوزفعالیت مشاغل خانگی در ۱۴۹ رشته مورد نظر (رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی، فرش، صنعت و خدمات و صنایع دستی و همچنین رشته‌های فرهنگی و هنری، در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر) هستند، می‌توانند از مزایای بیمه اجتماعی نظیر مستمری بازنشستگی، پیری، فوت و از کارافتادگی بهره مند شوند.

اشرفی یادآور شد: متقاضیان در صورت تمایل به بهره مندی از این بیمه می‌توانند به سامانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به ادرس www.roostaa.irمراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha