• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99111511501
  • خبرنگار : 71610

نقش افسر سابق موساد در حذف نام سودان از فهرست تروریسم و فعالیت برای امارات

یک رسانه عرب زبان فاش کرد که یک افسر سابق موساد که مأمور بهبود وجهه دیکتاتورها در افکار عمومی غرب است مبالغی را از شورای حاکمیتی سودان دریافت کرده تا حمایت نظامی بین‌المللی را برای ارتش سودان جذب کند و همچنین مبالغی را از امارات دریافت کرده است تا شرایط فعالیت ابوظبی در بندر "پورت سودان" فراهم کند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری "ساسه پست" پروژه‌ای تحت عنوان "سفر به واشنگتن" را آغاز کرده که به افشای اتفاقات محافل سیاسی آمریکا و ارتباط  آن با منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

این  پایگاه خبری اعلام کرد که پروژه سفر به واشنگتن به دنبال پوشش فعالیت‌ لابی‌های خاورمیانه در ایالات متحده بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ است.

بیشتر اطلاعات موجود در این گزارش براساس اسناد پایگاه داده وزارت دادگستری آمریکا است که  از قانون «ثبت نام عاملان خارجی» (فارا) پیروی می‌کند و گروه‌های فشار و لابی گران را ملزم به افشای فعالیت‌ها و بودجه می‌کند.

طبق این گزارش، کارگروهی در تهیه پیش‌نویس ۴۳۱ قرارداد و ۵ هزار و ۵۰۰ سند که مجموع قراردادهای ۲۶ کشور است، در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰  کار کرده که نتیجه آن ۱۰۰ گزارش مطبوعاتی بوده است.

در گزارش ساسه پست آمده است که "آری بن مناشه"، افسر صهیونیستی ـ کانادایی سابق موساد مبالغی را از محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان دریافت کرده است تا با تحت فشار قرار دادن آمریکا، روسیه و برخی محافل بین‌المللی مانند سازمان ملل و اتحادیه اروپا و هماهنگ کردن دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و مقامات شورای حاکمیتی سودان و همچنین دیدار با مقامات روس، حمایت نظامی را برای ارتش سودان فراهم کند.

طبق این گزارش، حمیدتی قراردادی را در مه ۲۱۹ با شرکت «دیکنز اند مادسون کندا (Dickens & Madson Canada)»، متعلق به بن مناشه امضا کرده که در ازای دریافت مبالغی از شورای حاکمیتی حمایت نظامی بین‌المللی را برای ارتش سودان فراهم کند و موجبات حذف نام سودان از فهرست حامیان "تروریسم" آمریکا را فراهم کند.

اسناد ساسه پست نشان می‌دهد که شرکت بن مناشه پس از امضای قرارداد با حمیدتی برای بهبود وجهه بین‌المللی شورای حاکمیتی سودان تلاش کرد.

این پایگاه خبری در بخش دیگری از این گزارش همچنین اعلام کرد که بن مناشه در قرارداد دیگری با امارات سودان را تحت فشار قرار داده تا اپراتور بندر "پورت سودان" را در اختیار مجموعه بین‌المللی بنادر دبی قرار دهد.

طبق این گزارش، بن مناشه یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از طرف اماراتی دریافت کرده است تا با تحت فشار قرار دادن دولت سودان موافقت آن با این خواسته امارات را جلب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha