• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99110604157
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس سازمان بسیج مداحان:

کمک ۱۱ میلیاردی بسیج مداحان به نیازمندان در قالب کمک‌های مومنانه

کمک ۱۱ میلیاردی بسیج مداحان به نیازمندان در قالب کمک‌های مومنانه

ایسنا/قزوین رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: کمک‌های مومنانه ازجمله اقدامات زیبای هیئت‌ها و سازمان‌های بسیج مداحان بود به‌طوری‌که در دهه اول و دوم فاطمیه ۳۷ هزار و ۶۸۶ بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان دربین خانواده‌های آسیب‌پذیر توزیع شد.

یوسف ارجونی روز دوشنبه ۶ بهمن در سفر یک روزه خود به قزوین در جلسه با اهالی رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ با بیان اینکه حوزه ستایشگری ازجمله حوزه‌های اثرگذار کشور است، عنوان کرد: در سازمان بسیج مداحان کشور در تلاش هستیم از ظرفیت تمامی هیئت‌ها استفاده کنیم تا استعداد آنان ظهور و بروز پیدا کند.

وی در خصوص محتوای ارائه شده توسط مداحان بیان کرد: باید این محتواها غنی شود چون استفاده از اشعار کم‌ظرفیت و سبک باعث کاهش جایگاه ستایشگری می‌شود، البته باید بگوییم که تعداد موارد اشعار کم ظرفیت اندک است و باید همین مقدار اندک را نیز رفع کنیم.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در خصوص محتواهای غنی ارائه شده توسط این سازمان عنوان کرد: به مناسبت‌های مختلف محتواهای با غنای بالا تهیه و در اختیار ستایشگران قرار می‌دهیم برای نمونه در ماه محرم و ایام فاطمیه امسال دو جلد کتاب رونمایی شد البته این منابع کافی نیستند و باید در سال‌های آتی بر تعداد این منابع اضافه کنیم.

وی با تأکید بر نقش موثر مداحان در حوزه تبیین‌گری افزود: سازمان بسیج مداحان کشور کمیته علمی راه‌اندازی کرده که در آن مباحث مهمی همچون سبک زندگی بررسی خواهد شد؛ همچنین در تلاش هستیم محتواهایی تهیه و در اختیار بانوانی که مجالس خانگی را مدیریت می‌کنند قرار دهیم تا بدین طریق یک نهضت راه‌اندازی کنیم.

ارجونی عنوان کرد: ۱۰ سال از تأسیس سازمان بسیج مداحان کشور می‌گذرد و ۳۲ سازمان بسیج استانی و ۳۲۰ کانون بسیج مداحان شهرستانی در کشور فعال هستند، تا به امروز ۴۰ هزار بسیجی جذب سازمان بسیج مداحان کشور شدند که ۵۵ درصد از آن را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به دیدار سالانه با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار نقشه راه یک‌ساله مداحان کشور را ترسیم می‌کنند به همین جهت تبیین فرمایشات رهبری یکی از وظایف این سازمان است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: امسال به‌دلیل کرونا مراسم هیئت‌ها به‌صورت مجازی برگزار شد و شهرهای مختلف ایده‌های متفاوتی برای برپایی مراسم هیئت‌ها ارائه کردند که در این میان مراسم چهارپایه‌خوانی در قزوین از جمله مراسم خوبی بود که توسط هیئت‌های قزوین احیا شد.

وی با اشاره به کمک‌های مومنانه سازمان بسیج مداحان کشور اعلام کرد: در دهه اول و دوم فاطمیه ۳۷ هزار و ۶۸۶ عدد بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در بین خانواده آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

ارجونی در ادامه به اهدا ۱۸ سری جهیزیه توسط سازمان بسیج مداحان کشور اشاره کرد و گفت: ترمیم ۱۸ منزل مسکونی در خراسان رضوی، ساخت و اهدای ۲ واحدمسکونی همراه با لوازم توسط بسیج مداحان استان ایلام، ساخت یک واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان توسط بسیج مداحان همدان و اعزام ۱۲۰ نفر در قالب گروه‌های جهادی از دیگر اقدامات سازمان بسیج مداحان در سال‌جاری بوده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور یادآور شد: هفتم اسفند نیز همزمان با ۱۳ رجب آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را اجرایی خواهیم کرد که مرحله سوم و چهارم این برنامه متعلق به بسیج مداحان و هنرمندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha