• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99101814051
  • خبرنگار : 50175

نماینده مجلس:

۴۶۰ کیلومتر از راه‌های سلسله و دلفان خاکی است

۴۶۰ کیلومتر از راه‌های سلسله و دلفان خاکی است

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۶۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی دلفان و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های سلسله خاکی است.

یحیی ابراهیمی در جلسه بررسی رفع موانع زیرساختی شهرستان‌های سلسله و دلفان که امروز ۱۸ دی‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: تنها هفت کیلومتر از چهار خطه ۱۵ کیلومتری فیروزآباد - الشتر طی ۱۰ سال گذشته اجرا شده است.

وی تصریح کرد: پل کاکارضا سلسله نیز قرار بود شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد و اکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس خواستار توجه بیشتر به حوزه راهداری این دو شهرستان شد و افزود: نصب روشنایی و نیوجرسی در مسیرهای ضروری و سهمیه قیر رایگان نیز محقق نشده است.

ابراهیمی اضافه کرد: در شهرستان‌های سلسله و دلفان یک کارخانه بزرگ وجود ندارد و بسیاری از جوانان جویای کار این شهرها مجبور به مهاجرت می‌شوند.

وی با بیان اینکه لرستان سومین استان پرباران کشور با بیش از ۶۰ درصد اراضی دیم است عنوان کرد: آب سد معشوره از رواناب‌های سلسله و دلفان تأمین می‌شود و این ۲ شهرستان یک درصد تخصیص هم نداشتند که با پیگیری‌های انجام شده، حق آن‌ها مطالبه و محقق شد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس ادامه داد: شهرستان‌های سلسله و دلفان به نسبت زیرساخت‌ها، محرومیت بسیاری دارند و ریشه این توسعه نیافتگی در وهله اول خود ما هستیم چراکه مادامی برآیند فکری ما بر اساس طایفه‌گرایی و اهداف سیاسی باشد نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

ابراهیمی تصریح کرد: مشکلات بسیاری در حوزه‌های مختلف لرستان وجود دارد که در شهرستان‌های سلسله و به‌ویژه دلفان مشهودتر است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه اصلی ما در لرستان پیگیری اعتبارات سیل ۹۸ است افزود: برخی از زیرساخت‌های تخریب شده از این حادثه تاکنون بازسازی نشده است که باید ردیف خاصی در جدول بودجه هر سال برای تکمیل آن‌ها داشته باشیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس خاطرنشان کرد: کوتاه‌ترین مسیر برای ریشه‌کنی بیکاری و شکوفایی اقتصاد، بخش کشاورزی است بنابراین تغییر الگوی کشت بر اساس میزان آب موجود به‌منظور افزایش بهره‌وری و کاهش بیکاری یکی از مهم‌ترین سیاست‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha