• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99101007484
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده سپاه صاحب الزمان عج استان اصفهان:

شهید سلیمانی اجازه تشکیل خاورمیانه جدید را به آمریکا نداد

شهید سلیمانی اجازه تشکیل خاورمیانه جدید را به آمریکا نداد

ایسنا/اصفهان فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: سردار شهید سلیمانی با درایت و مدیریت خود اجازه تشکیل خاورمیانه جدید را به آمریکا نداد.

سردار مجتبی فدا، امروز (چهارشنبه_ ۱۰ دی) در نشست خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و رونمایی از کتاب آورتین اظهار کرد: ۹ دی تا ۱۹ دی مناسبت های خاصی است. مردم اصفهان ۸ دی به میدان آمدند و فتنه را ناکام گذاشتند. ۱۳ دی ماه مصادف با شهادت سلیمانی و ۱۸ دی مصادف با حمله ایران به پایگاه عین الاسد است. عظمت این کار بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بود  که آمریکا این گونه مورد هدف قرار  بگیرد. همچنین  ۱۹ دی مصادف با شهادت حاج احمد کاظمی و قیام مردم قم در سال ۵۶ است.

وی افزود: بیشترین حضور و حمایت مردمی را در سال ۸۸ داشتیم و رای آنان به صندوق دست رد به سینه استکبار زد اما فتنه گران چند ماه کشور را ملتهب کردند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ۹ دی سبب شد فتنه خاموش شود و نمایش عظمت و شکوه ملت ایران بود و حمایت همه جانبه مردم از ولایت و انقلاب بود. این روز حماسی زدن مهر تایید بر انتخابات ریاست جمهوری بود. 

فدا ادامه داد: در مدت زمانی که انقلاب اسلامی شروع شد سردار سلیمانی در سیستان با توطئه تجزیه طلبان برخورد کرد و بعد در جنگ تحمیلی توانمندی های خود را به نمایش گذشت. از سال ۷۸ فرمانده نیروی قدس سپاه شد و توانست تمام نقشه های استکبار را خنثی کند و اجازه تشکیل خاورمیانه جدید را به آمریکا و تجزیه کشورهای عراق و سوریه را نداد.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: امروز می بینیم توان نیروهای فلسطینی و حزب الله لبنان با گذشته قابل قیاس نیست. داعشی که تمام امکانات را در اختیار او گذاشتند با درایت جبهه مقاومت و مدیریت سردار سلیمانی شکست سختی خورد. 

فدا افزود: امروز خروج استکبار جهانی از منطقه نتیجه تلاش جبهه مقاومت است. 

وی تصریح کرد: بخش عمده برنامه های این ایام به دلیل شیوع کرونا به شکل مجازی برگزار می شود. اولین کاری که انجام شد بحث راهیان نور در فضای مجازی است که در گذشته دانش آموزان از نزدیک با رشادت های رزمندگان آشنا می شدند. اما به دلیل کرونا حرکت های اردویی تعطیل شد. دبیرخانه راهیان نور فضای مجازی تشکیل شده تا این مهم انجام شود.

وی گفت: مراسم های مختلفی توسط اقشار مختلف در بسیج و سپاه انجام می شود. رونمایی از سردیس سردار سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان و برگزاری دعای کمیل را همزمان با شهادت سردار سلیمانی با رعایت پروتکل های بهداشتی  خواهیم داشت.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: نذر اهدای خون و بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی را خواهیم داشت و ۱۱۰ نفر از زندانیان غیر عمد آزاد می شوند.

فدا گفت: همچنین گرامیداشت جان باختگان هواپیمای اوکراینی را خواهیم داشت. اقشار مختلف سپاه برنامه های بسیاری دارند و هدف ما در دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت این است که پویش خود جوش مردمی داشته باشیم. ایستگاه های مختلف صلواتی  و تئاتر خیابانی و حسینیه های سیار را خواهیم داشت.

فدا اظهار کرد: برنامه همیار پرستاران در مراکز درمانی به نیابت شهید سلیمانی را خواهیم داشت. نزدیک به ۱۱۰۰ قرارگاه محافظان سلامت در مساجد فعال شده است. این قرارگاه ها بیماریابی و ارتباط دادن آنان با مراکز درمانی و نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی را مدیریت می کنند.

وی گفت:  اقدام خوب دیگر شناسایی خانواده های نیازمند است که کمک های مومنانه به آنان داده می شود. برگزاری شب شعر آیینی را داریم و برنامه دل گفته توسط رادیو پخش می شود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: راه اندازی پویش تربیتی خدمات جهادی در دستور کار است و بیش از ۱۲۰۰۰ هزار بسته غذایی به نیابت از شهید سلیمانی توزیع می شود.

وی گفت: امروز نزدیک به ۳ میلیون نفر از مردم استان توسط سپاه و طرح حافظان سلامت غربالگری شده اند. همچنین مواد ضد عفونی کننده و ماسک به برخی خانواده ها داده می شود و نسبت به قرنطینه کسانی که کرونا داشته اند اقدام می شود. خوشبختانه امروز ۵۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی کاهش یافته است. 

در پایان این نشست از جلد اول کتاب آورتین به نویسندگی بهزاد دانشگر رونمایی شد. این کتاب در سه بخش به زندگی شهید سردار سلیمانی پرداخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha