• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99092922658
  • خبرنگار : 50181

استاندار کرمانشاه:

برای تبدیل کرمانشاه به ‌"هاب" غرب کشور راهی جز توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل نداریم

برای تبدیل کرمانشاه به ‌"هاب" غرب کشور راهی جز توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل نداریم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از حمل و نقل به عنوان ستون فقرات اقتصاد یاد کرد و گفت: اگر می‌خواهیم کرمانشاه هاب غرب کشور شود باید زیرساخت‌های حمل و نقل را توسعه دهیم.

هوشنگ بازوند در جلسه عصر امروز (29 آذر) که به مناسبت روز راهداری برگزار شد، ابتدا از همکاری مردم در رعایت محدودیت‌ها و منع ترددهای حدود 20 روزه قدردانی کرد و افزود: راه مبارزه با کرونا و قطع زنجیره اتصال آن تغییر سبک زندگی است و اگر بخواهیم در بیمارستان با کرونا مقابله کنیم محکوم به شکست خواهیم بود.

وی از نتیجه رعایت محدودیت‌ها یاد کرد و ادامه داد: در شرایطی که 25 روز پیش در چنین  روزی 1265 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بود، امروز این تعداد به285 نفر رسیده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ظرف کمتر از یک ماه هزار نفر از بیماران بستری مرخص شدند.

به گفته استاندار کرمانشاه، نتیجه رعایت محدودیت‌ها در کاهش تعداد فوتی‌ها از 24 نفر در روز در 24 آبان ماه  به یک نفر در روز گذشته نیز مشهود است.

بازوند به نزدیک شدن شب یلدا هم اشاره کرد و با اشاره به محدودیت تردد خودروها از ساعت 20 و بستن واحدهای صنفی از ساعت 18 طی امروز و فردا، خاطرنشان کرد: امسال یلدا با روز پرستار همزمان شده و اگر خواستیم دور هم جمع شویم باید پرستارانی را به خاطر بیاوریم که 10 ماه است جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

وی هرگونه کوتاهی در رعایت موازین بهداشتی را موجب از بین رفتن جان و کوچک شدن سفره‌های مردم دانست و افزود: تداوم شرایط بیماری کرونا اقتصاد مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

استاندار کرمانشاه در ادامه بخش خدمات و خصوصا حوزه حمل و نقل را یکی از مهمترین بخش‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

بازوند ازصنعت حمل و نقل به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور یاد کرد و ادامه داد: 26 آذر نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد کشور است که رانندگان شرکت‌های حمل و نقل حمایت خود را از نظام و انقلاب نشان دادند و امروز باید برای حل مشکلات این قشر تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: به همت رانندگان و فعالین عرصه حمل و نقل روزانه هزار تا 1300 کامیون از شش مرز به عراق می‌رود و حتی در اوج بحران بیماری کرونا مرزی مانند پرویزخان حتی یک روز هم تعطیل نشد.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: وقتی فعالین عرصه حمل و نقل تا این اندازه پای کار هستند، مدیران هم باید برای حل مشکلات آنها  در بعد مالیات، بیمه تامین اجتماعی، تامین لاستیک و قطعات یدکی، تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات و ... تلاش کنند.

بازوند از تاثیر شرایط بیماری کرونا در کاهش درآمد رانندگان خصوصا در حوزه مسافری یاد کرد که در برخی موارد تا 80 درصد کاهش درآمد داشتند و یادآور شد: قرار نیست رانندگان به تنهایی بار شکست بیماری کرونا را به دوش بکشند.

وی سپس به معضل مطرح شده از سوی نمایندگان حوزه حمل و نقل باری اشاره کرد که از سپردن بار برخی واحدهای پتروشیمی استان به رانندگان غیربومی انتقاد داشتند و ادامه داد: استفاده از ظرفیت غیربومی در این بخش به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و باید هرطور شده شرایطی فراهم کنیم که جابجایی بار واحدهای بزرگ توسط ناوگان حمل و نقل استان صورت بگیرد.

بازوند در ادامه از زحمات و خدمات راهداران هم قدردانی کرد و گغت: این نیروهای گمنام در برف و کولاک  شدید در جاده‌ها پای کار هستند و باید قدردان زحمات آنها باشیم.

استاندار کرمانشاه نمود اقدامات راهداری را در جاده‌ها دانست و افزود: جاده ویترین و تابلو یک استان است و هر کس که وارد کرمانشاه شود ابتدا به جاده‌های ما توجه می‌کند.

وی در ادامه بر لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم کرمانشاه هاب منطقه غرب باشد، راهی جز بهبود این زیرساخت‌ها و حتی ارائه خدمات به استان‌های دیگر نداریم.

بازوند با اشاره به در دست پیگیری بودن آزادراه حمیل با همکاری بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری بیش از 2500 میلیارد تومان به نرخ امروز، اظهار کرد: برخی در فضای مجازی خرده می‌گیرند که این آزادراه برای ایلام است که باید پاسخ دهیم چه ایرادی دارد به استان‌های همجوار خدمات حمل و نقل بدهیم، زیرا اگر ما این کار را انجام ندهیم استان دیگری پا پیش می‌گذارد.

وی ادامه داد: از زمانی که به کرمانشاه آمدم برای توسعه حمل و نقل استان برنامه‌های متعددی را دنبال کردم که برخی از آنها از هیچ راه عملیاتی نشد، برای مثال پیگیر ایجاد آزاد راه همدان به کرمانشاه بودیم که آن زمان با سرمایه‌گذاری 3700 میلیارد تومان عملیاتی می‌شد، اما امروز بیش از هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه از پیگیری برای خرید یک ایرلاین هم برای کرمانشاه یاد کرد و افزود: تلاش کردیم "قشم ایر" را به کرمانشاه بیاوریم، اما سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی نیاز داشتیم که هرچقدر تلاش کردیم کسی پای کار نیامد.

وی با بیان اینکه پیگیری برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل استان همچنان ادامه دارد، افزود: یکی دیگر از این زیرساخت‌ها دهکده لجستیک است که زمین 250 هکتاری برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha