• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99092317419
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

احداث ۱۷۱ دستگاه سازه اندازگیری و کنترل جریان آب در آذربایجان شرقی

احداث ۱۷۱ دستگاه سازه اندازگیری و کنترل جریان آب در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: با اولویت قرار دادن احیای دریاچه ارومیه، طی سال‌های اخیر 171 سازه اندازه گیری و کنترل جریان آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی زرینه رود، قلعه چای و آجی چای احداث کرده‌ایم.

یوسف غفارزاده اظهار کرد: طی چهار سال اخیر، ۱۷۱ دستگاه سازه اندازگیری و کنترل جریان آب برای بهبود مدیریت توزیع و تحویل آب در شبکه‌های آبی استان احداث شده که ۱۲۰ دستگاه آن در شبکه آبیاری زرینه رود، ۲۲ دستگاه در آجی چای و ۲۹ دستگاه در شبکه آبیاری قلعه چای است.

وی بیان کرد: اجرای بهسازی انهار به میزان ۲۱۹۰ کیلومتر در شبکه آبیاری صوفی چای و احداث کانال سنگی نهر علویان یکی دیگر از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این خصوص است.

وی در ادامه گفت: هدف ما بهبود مدیریت توزیع و تحویل آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی است و همچنین تلاش می‌کنیم با احداث سردهنه در انهار سنتی منشعب از رودخانه‌ها، علاوه بر افزایش بهره وری، با بهسازی انهار، راندمان انتقال آب را به دریاچه ارومیه بهبود بخشیم.

غفارزاده با بیان این‌که احداث سردهنه‌ها در ورودی نهرها، سبب تقسیم دقیق حق آبه‌ها و برداشت بهینه آب از رودخانه‌ها می‌شود، افزود: با سازه‌های اندازه گیری، امکان پایش و کنترل حجمی آب تحویلی اراضی پایاب انهار میسر شده و از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه گفت: با جلوگیری از برداشت آب و انسداد انهار در فصل غیرزراعی و کنترل میزان برداشت و تحویل حجمی آب، می‌توانیم روند احیای دریاچه ارومیه را در درازمدت تقویت کنیم.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان، وی در خصوص اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها نیز گفت: این عملیات از سال ۹۴ آغاز شده و برای سردهنه سازی و احداث سازه‌های اندازه گیری و انهار منشعب بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha