• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091814401
  • منبع : شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

راه اندازی ۴ آزمایشگاه جدید آب و فاضلاب در اصفهان

راه اندازی ۴ آزمایشگاه جدید آب و فاضلاب در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان گفت: چهار آزمایشگاه جدید مربوط به آب و فاضلاب در استان راه اندازی می‌شود تا ضریب اطمینان و سنجش سلامت و بهداشت در این ارتباط بیش از گذشته افزایش یابد.

فهیمه امیری با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۲ آزمایشگاه از این تعداد مربوط به آب خواهد بود که در شهرستان‌های شاهین شهر واقع در شمال و نجف آباد در غرب استان به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۲ آزمایشگاه دیگر مربوط به فاضلاب است و در سِدِه لنجان واقع در شهرستان لنجان واقع در غرب استان و دیگری در شهر بهارستان در جنوب کلانشهر اصفهان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان تصریح کرد: اگرچه آب آشامیدنی در استان چه در مناطق شهری و چه روستایی، سالم و بدون هرگونه میکروب و مواد شیمیایی مُضر است، با این وجود برای افزایش اطمینان هرچه بیشتر در مناطق مختلف آزمایشگاه‌های جدید راه اندازی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۳ آزمایشگاه در بخش‌های آب و فاضلاب در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و سنجش سلامت و شاخص‌های بهداشتی را در مناطق شهری و روستایی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

امیری یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی را مفید دانست و اظهار کرد: هم افزایی امکانات و تلاش برای تامین آب با درجه اطمینان بالاتر از حیث سلامت و بهداشت در مناطق مختلف از ثمرات ادغام بوده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه آزمون های سلامت آب در این خطه به صورت جدول زمانبندی و انواع مختلف آزمایش‌ها به صورت روزانه و ماهانه انجام می‌شود، گفت: این مرکز از حتی کوچکترین مورد و مشکل میکروبی یا آلودگی در آب چشم پوشی نخواهد کرد تا آب تحویلی به مردم به طور کامل سالم باشد و سلامت هم استانی‌ها به خطر نیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha