• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99091713275
  • خبرنگار : 90047

رضایی خبر داد: تشکیل آکادمی والیبال نشسته در ایران/برگزاری دومین دوره لیگ جهانی در ۲۰۲۲

رضایی خبر داد: تشکیل آکادمی والیبال نشسته در ایران/برگزاری دومین دوره لیگ جهانی در ۲۰۲۲

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته، از تشکیل آکادمی بین المللی والیبال در ایران برای آموزش و ارتقای سطح علمی ورزشکاران و مربیان سایر کشورها خبر داد.

هادی رضایی در گفت و گو با ایسنا، پس از حضور در مجمع جهانی پاراوالیبال اظهار کرد: این مجمع به خاطر بیماری کرونا با حضور نمایندگان ۵۵ کشور به صورت وبینار برگزار شد که یکی از مباحث مطرح شده در این مجمع تشکیل اولین آکادمی بین المللی والیبال نشسته در ایران بود. البته تفاهمنامه تاسیس آکادمی سال گذشته توسط کمیته ملی پارالمپیک و سازمان جهانی منعقد و قرار بر این بود که در سال جاری این آکادمی راه اندازی شود که به خاطر کرونا راه اندازی آن به تعویق افتاد.

وی یکی از اهداف این آکادمی را آموزش مربیان و ورزشکاران والیبال نشسته سایر کشورها عنوان کرد و گفت: با توجه به مطرح بودن والیبال نشسته ایران در جهان، با تصمیم سازمان جهانی پاراوالیبال قرار بر این بود که با تاسیس این آکادمی در ایران به ارتقای سطح علمی ورزشکاران و مربیان سایر کشورها کمک کنیم. 

رضایی در خصوص زمان تاسیس آکادمی والیبال نشسته در ایران خاطرنشان کرد: هر زمان شرایط از نظر این بیماری بهتر و امکان حضور ورزشکاران و مربیان سایر کشورها در ایران فراهم شد، آکادمی کارش را آغاز خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته همچنین از افزایش تعداد سهمیه تیم های شرکت کننده در بازیهای پارالمپیک خبر داد و افزود: سازمان جهانی پاراوالیبال در تلاش است تا تعداد سهمیه تیم های این رشته را در پارالمپیک ۲۰۲۴ از هشت تیم به ۱۲ تیم در بخش زنان و مردان ارتقاء دهد. همچنین رشته والیبال ساحلی را نیز در پارالمپیک ۲۰۲۸ به جمع رشته های ورزشی اضافه کند که این موضوع بستگی به تایید کمیته بین المللی پارالمپیک دارد.

وی همچنین درباره برگزاری دومین دوره لیگ جهانی والیبال که قرار بود ۲۰۲۰ در ایران برگزار شود، گفت: با تصمیم سازمان جهانی پاراوالیبال این مسابفات به ۲۰۲۲ موکول شد که درباره میزبانی دومین دوره بحثی در مجمع صورت نگرفت، البته چون ما میزبان برگزاری بودیم به طور قطع، اولویت با ایران خواهد بود.

رضایی در پایان از انتخاب Barry couznner ازکشور استرالیا به عنوان رییس سازمان جهانی پاراوالیبال، خانم louis از کانادا مدیر کلاس بندی پزشکی و خانم‌Pavic از کرواسی در پست مدیریت توسعه سازمان جهانی خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha