• جمعه / ۱۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091410698
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ملی پوش پارا المپیکی دو ومیدانی:

مثلث دغدغه ما بیمه، مسکن و اشتغال است/ چرا دیده نمی‌شویم؟

مثلث دغدغه ما بیمه، مسکن و اشتغال است/ چرا دیده نمی‌شویم؟

ایسنا/اصفهان ملی پوش اصفهانی پارا المپیک در رشته پرتاب وزنه در خصوص درخواست جامعه معلولان به خصوص ملی پوشان، گفت: مثلث دغدغه مهم ما بیمه، مسکن و اشتغال است که همواره در برنامه‌های مختلف به آن اشاره کردیم و تنها وعده شنیدیم.

علیرضا مختارهمامی یکی از ورزشکاران پرافتخار پاراالمپیک اصفهان در رشته پرتاب وزنه در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت خود، اظهار کرد: بعد از مسابقات آبان ماه سال گذشته در امارات تاکنون تنها در ۳ مرحله اردوی کیش شرکت داشته و سال گذشته بعد از اردوی اسفندماه در کیش درگیر کرونا شد و تا اواخر فروردین ماه وضعیت مناسبی نداشته است.

وی افزود: تا تیر ماه هیچ تمرینی نداشتیم و بعد از آن دوباره تمرینات خود را شروع کردم و در مهر ماه مسابقات رکوردگیری داشتم که حدود ۱۰ سانتیمتر بیشتر از میزان ورودی من رکورد زدم و هشت متر و بیست و هفت سانتیمتر پرتاب داشتم. البته خبر داده‌اند که اسفند ماه دوباره در تهران رکوردگیری خواهیم داشت. بااین وضعیت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها واقعاً نمی‌دانیم به چه صورت تمرین کنیم بخشی از تمرینات ما باید در باشگاه و فضای باز انجام شود با توجه به محدودیت‌ها و شرایطی که ما داریم، ورزشکارانی مثل ما دچار سردرگمی شده اند.

وی ادامه داد: تلاش ما برای کسب سهمیه مسابقات پاراالمپیک توکیو است و شوخی بردار نیست. باید بتوانیم خود را در شرایط آمادگی مطلوب نگه داریم تا در مسابقات کسب سهمیه با مشکل روبرو نشویم. به سالن بدنسازی و سالن برای پرتاب و همچنین ماساژور نیاز داریم. پایگاه قهرمانی تعطیل است و نمی‌توان از آن استفاده کرد، من ورزشکار این استان و ایران هستم باید بتوانم در شرایط استاندارد و مناسب تمرین کنم.

رکوردگیری دوباره تصمیمی عجیب در شرایط کرونا

دارنده مدال برنز پارادو و میدانی قهرمانی جهان در امارات با انتقاد از تصمیم کمیته ملی پاراالمپیک برای انجام رکوردگیری مجدد، گفت: هیچ جای دنیا در این شرایط چنین مسابقات سنگینی را برگزار نمی‌کنند. نمی‌دانم علت این مساله که ما چند ماه قبل در مسابقات رکوردگیری شرکت کردیم و بعد در شرایط بدتری از شیوع ویروس کرونا قرار گرفتیم و هیچ تمرینی نداشتیم، چرا چنین تصمیمی گرفته شده است. این تصمیم ما را بیشتر دچار استرس و در معرض آسیب قرار می‌دهد، بحث سرما نیز مزید بر علت است. به جای اینکه به دنبال راهکاری مناسب برای انجام تمرینات ورزشکاران حرفه‌ای و کسانی که در لیست کسب سهمیه هستند، باشند به دنبال رکوردگیری مجددی هستند که ممکن است تنها نتیجه آن آسیب دیدن ورزشکاران باشد.

مختارهمامی با اشاره به مشکلات مالی که ورزشکاران دارند، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون پرداختی مناسبی نداشتم، من و امثال من حتی بیمه هم نیستیم و ماهیانه باید مبلغی را برای بیمه پرداخت کنم که با توجه به هزینه‌های زیادی که برای مخارج زندگی، تمرین و دیگر موارد است، می‌بینید که باید به نوعی از طرف دولت ورزشکارانی مثل من تأمین شوند.

ساختار شهری مناسب معلولان نیست

وی در خصوص مسائل و مشکلاتی که در مبلمان شهری با آن‌ها روبرو است، گفت: بارها گفته‌ایم کدامیک از مسئولان می‌توانند یک روز تجربه زندگی کردن ما را داشته باشد. ساختار شهری ما به گونه‌ای است که برای استفاده افراد ویلچری و معلولان مناسب نیست. تنها مکانی که استانداردها را رعایت کرده سیتی سنتر اصفهان است در واقع می‌توانم بگویم تنها جایی که می‌توانم از آن به خوبی استفاده کنم این مکان است و این مساله در کشور ما و در اصفهان که یک شهر جهانی است مناسب و درست نیست، البته اقداماتی صورت گرفته که اصلاً کافی نیست. ورودی کدام پارک برای ما مناسب است؟ از کدام پاساژ می‌توانیم درست استفاده کنیم؟ نگاهی به ساختمان ادارات و بانک ها داشته باشید.

وی گفت: ما نیز به عنوان بخشی از شهروندان موظف هستیم که تابع دستورات ستاد کرونا باشیم، هرچند وسیله نقلیه من پلاک ویلچرسوار دارد، سعی کردم که قرنطینه را رعایت کنم و در خانه بمانم. شاید مشکلات ما در مقایسه با افراد دیگر بیشتر شده باشد، اما وظیفه خود می دانیم که پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

مختارهمامی با گلایه مندی از مسئولان استان به ویژه اداره مسکن و شهرسازی، گفت: ما به عنوان قهرمان این کشور هیچ سهمی از این خاک نداریم. من با مشکل مسکن روبرو و در حال حاضر اجازه نشین هستم، نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری نوشتم که به استانداری ارجاع داده شد که آقای مهاجری آن‌ها را به تمام ارگان ها و ادارات استان ارجاع داده‌اند؛ اما هیچ پاسخ درستی داده نشده است و من تمام جواب‌های شفاهی که شنیدم را همراه نامه اولی که نوشته بودم مجدداً به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردم. همه شهروندان حق مسکن دارند و تسهیلاتی به آن‌ها داده می‌شود به غیر ما! سوالم این است، آیا ما به عنوان قهرمانان این استان و کشور که تلاش می‌کنیم با کسب مدال پرچم ایران را بالا ببریم، حق نداریم یک آپارتمان کوچک داشته باشیم تا اجاره نشین نباشم. به من گفته شد شما شرایط آن را دارید، اما زمین نداریم.

وی تاکید کرد: زمانی که با مدال برمی گردیم با دوربین و به به گفتن و هزاران قول مقابل دوربین در فرودگاه و رسانه و گلستان شهدا عکس می‌گیرند، اما بعد از آن فراموش می‌کنند چه گفته‌اند. تنها شهرداری اصفهان تا حد توان تقدیر کرد، البته اداره کل ورزش و جوانان نیز بعد از تغییرات صحبت‌هایی داشت. بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان ما و به ویژه بانوان اوضاع مالی خوبی ندارند، امیدوارم بعد از سال ها گفتن مسئولان فکری به حال بحث بیمه، مسکن و اشتغال ما داشته باشند تا بتوانیم بخشی از نیازهای خود را رفع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha