• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99091209447
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک عضو شورای شهر:

قیمت واگذاری «برج ستاره پونک» قزوین به بانک شهر واقعی نیست

قیمت واگذاری «برج ستاره پونک» قزوین به بانک شهر واقعی نیست

ایسنا/قزوین یکی از اعضای شورای شهر قزوین با اشاره به واگذاری پروژه ستاره پونک شهرداری قزوین به بانک شهر، بیان کرد: من در فضای مجازی اعلام کردم قیمت واگذاری «برج ستاره پونک» با این شرایط واقعی نیست، شهرداری به کانون کارشناسان نامه زده پروژه ستاره پونک را کارشناسی کنید بعد از کارشناسی مجدد قیمت تعیین شده توسط کارشناس بیشتر از قیمتی است که می‌خواهید پروژه را واگذار کنید.

فرج الله فصیحی رامندی، عضو شورای شهر قزوین در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته ۱۱ آذر برگزار شد، با اشاره به واگذاری پروژه ستاره پونک شهرداری قزوین به بانک شهر، بیان کرد: من در فضای مجازی اعلام کردم ملکی با این شرایط در حال واگذاری است که قیمتش واقعی نیست، از شورا می‌خواهم که قیمت کارشناسی برای ملک دریافت شود.

وی افزود: شهرداری به کانون کارشناسان نامه زده پروژه ستاره پونک و بادامستان را کارشناسی کنید بعد از کارشناسی مجدد قیمت تعیین شده توسط کارشناس بیشتر از قیمتی است که می‌خواهید پروژه را واگذار کنید.

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین تأکید کرد: در گذشته املاک شهرداری را با قیمت کارشناسی روز واگذار کردم، اما امروز ملکی را به پیمانکار واگذار می‌کنید که با قیمت واقعی فاصله زیادی دارد، تنها توجیه اعضای شورا این است که شاید در آینده مشتری نداشته باشد اما توجه کنید که قیمت تعیین شده با ارزش واقعی ملک تفاوت فاحشی دارد.

وی یادآور شد: شورا با رأی اکثریت به واگذاری این پروژه با قیمت کمتر موافقت کرده است اما در این میان دقت کنید که حق مردم پایمال نشود.

قرارداد واگذاری ستاره پونک سوری است

به گزارش ایسنا، محسن حق‌شناس دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: اگر پاداش غیرمعمول از شهرداری گرفته باشم من هم باید پاسخگو باشم، اما مد از منبع پاداش‌ها از شهردار سؤال پرسیدم و جوابیه شهردار موجود است.

وی افزود: پیش از این نیز در مورد هفت‌سنگان و شهرک اندیشه صحبت کردم، ما نماینده مردم هستیم و می‌دانیم که قیمت واقعی پروژه این نیست، ما پیش‌بینی می‌کنیم که طی ۲۰ ماه آینده برای پروژه مشتری نداریم بنابراین با صد میلیارد اختلاف قیمت واگذار می‌کنیم که این امر درست نیست اگر زمین هیچ سودی نکند و بدهی را پرداخت کنیم بعد از ۲۰ ماه قیمت زمین چقدر می‌شود؟

این عضو شورا تأکید کرد: بانک شهر قانونی نمی‌تواند ملکی را دریافت کند، اگر می‌تواند قانونی ملک دریافت کند تبصره ذیل ۴ و ۷ قرارداد چیست؟ من می‌توانم ملک را به بانک شهر بفروشم و سپس ملکی که بانک شهر به من واگذار کرده را امضا کنم؟ کاملاً مشخص است که قراردادی سوری است.

وی یادآور شد: سؤال دیگر این است که چرا ملک را مزایده نگذاشتیم؟ چرا می‌گوییم ملک مشتری ندارد؟ نمی‌توان گفت چون مشتری نداریم واگذار کنیم چرا که در حقیقت مشتری دارد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: زمانی که شورا را تحویل گرفتیم ۲۳۰ میلیارد بدهی داشت اما امروز بدهی حدود ۵۰۰ میلیارد است یعنی شورای پنجم ۳۰۰ میلیارد بدهی دارد پس همه ما به دنبال تسویه بدهی هستیم.

 واگذاری پروژه ستاره پونک به منظور پرداخت بدهی است

حکمت‌الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین در این جلسه تصریح کرد: تغییرات قیمت در بازار مسکن همواره وجود دارد این تغییرات گاهی قابل پیش‌بینی است، در جلسه گذشته شورا با توجه به رکود بازار مسکن پیشنهاد شد که این پروژه واگذار شود.

وی افزود: این پروژه ۳۳۰ میلیارد تومان به بانک شهر واگذار می‌شود در مقابل آن بدهی شهرداری کاهش می‌یابد که مبلغ قابل توجهی است، با واگذاری پروژه سود پرداختی کاهش می‌یابد و ما به سمت تسویه بدهی حرکت می‌کنیم.

رئیس شورای شهر قزوین اظهار کرد: اعضای شورا نگران هستند که اگر پروژه واگذار نشود با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت بازار مسکن و زمین ممکن است ارزش پروژه کاهش پیدا کند بنابراین رأی اکثریت به واگذاری پروژه با این قیمت است، اعضای دیگر شورا نیز حق دارند که با مصوبه مخالفت کنند.

بدهی شهرداری میراث گذشته است

مهدی عبدالرزاقی دیگر عضو شورای شهر نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در جلسه پیش شورا حضور نداشتم و رأی ندادم، این لایحه با ۶ موافق رأی آورده است و ۸ عضو شورا حضور داشتند، اما در این مدت توهین‌های زیادی شنیدم و برخی ما را متهم کردند که دست‌های پشت پرده در کار است.

وی افزود: افرادی که دنبال روشنگری هستند ۴ سال پیش کجا بودند، سوال‌های من را نمی‌شنوند سوالاتی در خصوص قرارداد راژیا، ۷۰۰ هزار دلار چه شد؟ چرا تالار شهر را رایگان واگذار کردند؟ کارشناسان چه کسانی بودند و چرا املاک مزایده نشده است و زمین نوروزیان با متراژ ۴۰ هزار متر به بانک انصار چرا واگذار شد؟ که پاسخ داده نشد.

این عضو شورا اظهار کرد: اگر راه قانونی مزایده است چرا در شورای قبلی این کار انجام نشد؟ اگر بدهی وجود دارد مربوط به عملکرد اشتباه گذشته بوده و سود آن اضافه شده است، پل امام رضا (ع) را با همین پول‌ها آغاز کردند کار خودساخته بود که در طرح جامع تفضیلی نیامده بود! ۷۰۰ هزار دلار ناپدید شد، در واقع همه بدهی‌ها میراث گذشته است و پیمانکاران زیادی دچار مشکل شدند و چک‌ها پرداخت نشده است.

عبدالرزاقی با بیان اینکه مطالبه‌گری را با نگاه سیاسی اشتباه نگیرید، یادآور شد: ما بارها به شهرداری اخطار دادیم که بدهی را پرداخت کند تا افزایش پیدا نکند، این بدهی ربطی به شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره ندارد با این حال تلاش کردیم که بدهی را پرداخت کنیم.

این عضو شورا یادآور شد: برج ستاره پونک قیمت واقعیش بیشتر است، ۱۲ هزار تن آهن دارد که اگر آن‌ها را بفروشیم قیمتش بالاست است اگر هم اکنون بخواهیم آن میزان تیر برق را تهیه کنیم ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود، اما سرمایه‌گذار برای دریافت پروژه حساب می‌کند که سودی دریافت کند، بنابراین امکان واگذاری با قیمت پایین وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha