• جمعه / ۲۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99082315348
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بازیکن اسبق تیم تام اصفهان:

لقب "امیرکبیر" فوتبال ایران برازنده یاوری بود

لقب "امیرکبیر" فوتبال ایران برازنده یاوری بود

ایسنا/اصفهان بازیکن اسبق تیم تام اصفهان گفت: به ۲۰ سال رفاقتم با زنده یاد "محمود یاوری" افتخار می کنم و لقب "امیرکبیر فوتبال ایران" به معنای واقعی برازنده ایشان است.

محمد اخوان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص سجایای اخلاقی مرحوم محمود یاوری از پیشکسوتان فوتبال کشورمان که چندی پیش در سن ۸۱ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، اظهار کرد: یاوری، مرد بزرگی بود که به واقع لقب "امیرکبیر فوتبال ایران" برازنده ایشان بود، مرد تمام نشدنی فوتبال کشور که اخلاق و مردمداری اش بی نظیر بود.

وی افزود: زمانی که ۱۴ سال داشتم برای تماشای بازی تیم های اصفهان که ایشان سرمربی آن ها بود، به استادیوم باغ تختی (ورزشگاه تختی فعلی) می رفتم، باوجود اینکه ایشان در آن زمان درجه سرهنگی داشتند، اما هدایت تیم های زیادی را در سطح باشگاهی و رده های مختلف ملی از نوجوانان تا بزرگسالان بر عهده داشت. فکر می کنم بیش از ۱۵ تیم باشگاهی ایران را هدایت کردند و شما اگر تعداد بازیکنان هر تیم را ۳۰ نفر در نظر داشته باشید، خواهید دید که نیمی از مربیان قدیمی و نسل جدید مربیان فوتبال زیر نظر مرحوم یاوری، آموزش دیده اند و این نشان دهنده خستگی ناپذیری، توانمندی و عشقش به فوتبال ایران بود.

بازیکن اسبق تیم تام اصفهان و راه آهن گفت: افسوس می خورم که به عنوان بازیکن افتخار شاگردی ایشان را نداشتم، اما طی بیست سال اخیر به همت احمد باقری از فوتبالیست های قدیمی اصفهان روزهای جمعه هر هفته در دورهمی ورزشکاران پیشکسوت اصفهان با ایشان آشنا شدم که تبدیل به رفاقتی نزدیک شد و علاوه بر آن نیز سه شنبه ها پیشکسوتان فوتبال دورهمی داشتند که مرحوم یاوری همیشه در این جلسات حضور داشت. نمی توان در وصف ایشان صحبتی کرد و هرچه بگوییم باز هم کم است بهترین کلام همان لقب امیر کبیر فوتبال ایران است و علاوه بر آن انضباط ایشان زبانزد همه بود، می دانید که افراد نظامی چقدر منظم هستند، اما ایشان در کنار نظم و انضباط و جدی بودن بسیار مهربان و بذله گو بودند.

وی درباره ادای دین مردم به ایشان، گفت: مردم اصفهان و فوتبال دوستان با وجود شرایط کرونایی، نشان دادند قدردان چنین افرادی هستند، به طور قطع اگر شرایط مساعد بود یکی از بزرگترین مراسم تشییع را شاهد بودیم، باید سپاسگزار مردمی که برای بدرقه این مرد بزرگ آمدند، تشکر کنم و همه، ایشان را دوست داشتند و سنگ تمام گذاشتند و دین خود را ادا کردند.

اخوان گفت: یاوری یک استثنا در فوتبال ما بود و نمونه ایشان را کم داریم، هرچند ما بزرگان دیگری چون کربکندی، مهاجرانی و ... داریم.

وی ادامه داد: متاسفانه این اواخر از ایشان به خوبی استفاده نمی شد، ما قدر بزرگان و داشته هایمان را در مباحث فنی نمی دانیم، این افراد، نفرات اول فوتبال ایران بوده و هستند، درست است که افرادی مثل مرحوم یاوری از گذشته ها تاثیرگذاری خود را در هرجا و سمتی که بوده، انجام داده اند، اما اعتقاد دارم باید ایشان مشاور فدراسیون فوتبال می شد و در پست های مختلف از تخصص و توانمندیشان استفاده می شد. البته در کانون مربیان ایران هم فعالیتی داشت، اما همه می دانیم که هیچ زمانی خروجی نظرات کانون مربیان اجرا نشد.

اخوان، در خصوص تکه کلام و خصوصیات اخلاقی مرحوم یاوری، گفت: تکه کلام های خاص خود را داشتند که همانند همه اصفهانی ها در جای خود از آن ها استفاده می کرد و بسیار حاضرجواب و شوخ بود. بسیار زیبا و دوست داشتنی خاطره تعریف می کردند، این بیست سال اخیر رفاقت های زیادی با هم کردیم و بیشتر به ایشان نزدیک شدم و افتخار می کنم به این دوستی و درس های بزرگی که از ایشان گرفتم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha