• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99081106912
  • خبرنگار : 30057

در آیین رونمایی از سردیس برگزیدگان سومین جایزه مصطفی (ص) اعلام شد

آغاز فاز کارآزمایی بالینی درمان پارکینسون و AMD با سلول‌های بنیادی تا ۱.۵ سال آینده

آغاز فاز کارآزمایی بالینی درمان پارکینسون و AMD با سلول‌های بنیادی تا ۱.۵ سال آینده

رییس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان از آغاز فاز کارآزمایی بالینی درمان بیماری تخریب پیش‌رونده ماکولای چشم (AMD) و پارکینسون با سلول‌درمانی تا یک سال و نیم آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکترحسین بهاروند امروز در آیین رونمایی از سردیس برگزیدگان سومین جایزه مصطفی (ص) با اشاره به پاندمی کرونا در ایران و جهان افزود: کرونا تنها یک مشکل طبی نیست و فقط سبب تغییر فرهنگ‌ها نمی‌شود و نشده است، بلکه بر روی بسیاری از عوامل دیگر موثر بوده است.

وی با بیان اینکه این ویروس به احتمال زیاد سبب شیفت تمدنی خواهد شد، ابزار امیدواری کرد که این امر فرصتی باشد برای بشریت که به سمت خوبی‌ها حرکت کند.

بهاروند، دلیل حضور خود در این مراسم را تیم تحقیقاتی همراهی کننده دانست و اظهار کرد: این حضور به دلیل زیست بوم خوبی است که ایجاد شد که در آن افراد با یکدیگر و با محیط اطرافشان در تعامل هستند.

رییس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری‌ سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان با اشاره به دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه پارکینسون و AMD یا استحاله ماکولای شبکیه چشم، افزود: طی ۱۰ سال گذشته ما کار روی سطوح مختلف جانوری را انجام دادیم و خوشبختانه به فاز پیوند این سلول‌ها به آدمی رسیدیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در پی تهیه مستندات لازم برای این فاز هستیم و تا یک سال و نیم آینده اولین کارآزمایی بالینی بر روی انسان در این بیماری‌ها (پارکینسون و AMD) آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دژنراسیون ماکولا (AMD or ARMD) شایع ترین علت کوری در جهان است! در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha