• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99080805120
  • خبرنگار : 71605

سوچی رای زودهنگام خود در انتخابات پارلمانی را به صندوق انداخت

سوچی رای زودهنگام خود در انتخابات پارلمانی را به صندوق انداخت

رهبر میانمار رای زودهنگام خود را برای انتخابات پارلمانی زودهنگام در "نایپیتاو"، پایتخت میانمار به صندوق انداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، احزاب اپوزیسیون میانمار از دولت خواسته‌اند انتخابات این کشور را به خاطر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ به تعویق بیاندازد، اما "آنگ سان سوچی" که ریاست حزب لیگ ملی برای دموکراسی (NLD) را بر عهده دارد، گفته است که انتخابات ۸ نوامبر (۱۸ آبان) باید برگزار شود.

وی که ماسک و دستکش‌های حفاظتی پوشیده بود، در مرکز رأی‌گیری واقع در پایتخت میانمار رأی داد، جایی که "وین می‌اینت"، رئیس جمهور میانمار هم پیش‌تر در آنجا رأی خود را به صندوق انداخت.

این انتخابات قرار است به عنوان آزمونی برای نخستین دولت دموکراتیک میانمار در نیم قرن گذشته و گذار این کشور از رأی مستقیم نظامی باشد، همزمان با اینکه میانمار در چند جبهه با بحران دست و پنجه نرم می‌کند.

با وجود حدود ۵۰ هزار مورد مبتلا به کووید ۱۹ و بیش از هزار مرگ، میانمار با یکی از بدترین موارد شیوع در آسیای جنوب شرقی روبه‌روست و قرنطینه صدها هزار نفر از مردم را با بیکاری مواجه کرده است.  

سوچی، که برنده جایزه صلح نوبل به خاطر مبارزه برای دموکراسی است، بعد از پیروزی انتخاباتی چشمگیر در ۲۰۱۶ به قدرت رسید، اما مجبور به تقسیم قدرت با ژنرال‌ها بوده است.

انتظار می‌رود حزب لیگ ملی برای دموکراسی بار دیگر، هرچند با حاشیه کمتر، برنده شود.

شهرت بین‌المللی سوچی به خاطر رفتار میانمار با مسلمانان روهینجا کاهش یافته است، اما او در وطن خود همچنان از شهرت برخوردار است، جایی که چهره او به خاطر اتهامات به خاطر شرکت در قساوت علیه اقلیت‌ها، از بین نرفته است.

نظرسنجی‌ها در بیشتر بخش‌های ایالت دچار درگیری راخین، از سوی بدنه انتخاباتی میانمار که به خشونت در راخین ارجاع داده، لغو شده است.

این منطقه، جایی که اکثر کرسی‌های پارلمانی در اختیار مخالفان ملی‌گرای سوچی است، با شورشی قومی روبه‌روست که امسال تشدید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha