• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۲۳:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99072015148
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران مطرح کرد

طرح توسعه مشاغل خانگی، بستری برای شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی

طرح توسعه مشاغل خانگی، بستری برای شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی

ایسنا/مازندران رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی بستر مناسبی برای فعال شدن ظرفیت اقتصادی بیکاران ناشی از شوک کرونا، دانشگاهیان و نیز خانواده‌های آسیب‌پذیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

محمدرضا شافعیان در نشست با هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مازندران، اظهارکرد: امروز جهاد دانشگاهی با رشد فزاینده در حوزه‌های مختلف به ویژه پژوهشی، فرهنگی و پزشکی توانسته دستاوردهای چشمگیری را در سطح کشور و بین‌الملل به نمایش بگذارد.

وی راه‌اندازی بانک خون رویان در سراسر کشور را یکی دیگر از مصادیق اعتماد جهاد دانشگاهی به جوانان خوشفکر کشور دانست و افزود: این نهاد با تلاش انقلابی خود طی چهل سال فعالیت علمی توانست بستر مناسبی را برای ورود جوانان خوشفکر به فضای کسب و کار خلاقانه و علمی فراهم کند.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندارن با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: مجری این طرح جهاد دانشگاهی است و خدمات این طرح می‌تواند بستر خوبی برای فعال شدن بیکاران ناشی از شوک کرونا، دانشگاهیان و نیز خانواده‌های آسیب‌پذیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی فراهم کند.

در ادامه محسن طالبی مدیر سازمان تجاری ساری، فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران، با بیان اینکه در طرح مشاغل خانگی قرار است تولید بدون کارخانه را فعال کنیم، اظهار کرد: این طرح از سوی وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی مطرح و با توجه به سابقه جهاد دانشگاهی در این حوزه اجرای آن به این نهاد واگذار شد.
وی افزود: در این طرح سه مرحله شناسایی و غربالگری، آموزش و توانمندسازی و نیز اتصال به بازار پیگیری می‌شود و اکنون نیز این طرح با راه‌اندازی سامانه مربوطه جهت نام‌نویسی علاقه‌مندان به کسب و کارهای خانگی در تلاش است تا خدمات مشاوره‌ای و عملیاتی خود را به مخاطبان ارائه دهد.

اعلام همکاری صدا و سیما مازندران با جهاد دانشگاهی

در این نشست هادی ابراهیمی مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه صدا و سیمای مازندران از هرگونه کمک به جهاد دانشگاهی مضایقه نخواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه سال جاری، سال جهش تولید است بسیار علاقه‌مند هستیم در حوزه اشتغال و رونق تولید برنامه‌سازی‌های خوبی داشته باشیم.
وی افزود: هم‌اکنون صدا و سیما برنامه‌های متنوعی را به اشتغال اختصاص داده که برنامه «خدا قوت»، «صواحی» از جمله این برنامه است.

به گزارش ایسنا، ابراهیمی در این نشست با تماس با معاونین صدا و سیما، بر تهیه برنامه فاخر از کسب و کارهای خانگی و نیز تهیه مستند از تهیه جلبک اسپیرولینا در جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha