• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99072014730
  • خبرنگار : 30054

کتاب فروشی آنلاین و تجربه‌ی یک خرید دلنشین

کتاب فروشی آنلاین و تجربه‌ی یک خرید دلنشین

برای افرادی که عاشق کتاب‌ خواندن و مطالعه هستند خرید کردن از کتاب فروشی آنلاین موهبتی بزرگ به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کتاب وب، اکنون که در راستای اینترنتی شدن فروشگاه‌ها در کشور ما نیز مانند دیگر کشورهای  دنیا اقدامات موثری انجام می‌شود، افراد بیشتری به این شیوه‌ی خرید روی می‌آورند.

مزایای خرید آنلاین موجب شد که فروشگاه‌ها روز به روز بر امکانات خود بیفزایند و در راستای جلب مشتری اقدامات مفیدی انجام دهند. هر چند قصد نداریم اکنون از مزایای کتاب‌ فروشی آنلاین صحبت کنیم؛ چرا که این مبحث بسیار مفصل است.

از سوی دیگر کم‌وبیش همگان از مزایای این شیوه آگاه هستند و شاید صحبت کردن در مورد آن گزافه‌گویی به شمار رود. در این باره بیان این نکته بس که صرفه‌جویی در زمان، دسترسی آسان، قدرت انتخاب، سهولت و یا برخورداری از طرح‌های تشویقی از جمله مزایای این شیوه‌ی خرید کتاب هستند.

اما آن‌چه که اکنون از اهمیت برخوردار است توجه به این مطلب است که به دلیل راه‌اندازی فروشگاه‌های کتاب آنلاین در چند سال اخیر، شرایطی به وجود آمده که هر یک از صاحبان فروشگاه‌ها در پی ارائه‌ی خدمات بهتر به عنوان مزیت رقابتی هستند؛‌ امری که نهایتا به نفع خریداران تمام می‌شود.

درست است که فروشگاه آنلاین امکان تازه‌ای نیست اما در ابتدا مردم اعتماد چندانی به این شیوه نداشتند. چند سال پیش یافتن هر کتابی به سادگی امروز نبود اما در سالیان اخیر شرایط متفاوت شده است. به شیوه‌ای که می‌توان گفت کتاب‌ فروشی آنلاین بسیار بیش از پیش رونق پیدا کرده است.  

امکاناتی که کتاب‌فروشی‌های آنلاین در اختیار کاربر قرار می‌دهند آن‌چنان وسوسه‌کننده و جذاب است که شاید حتی برخی، دیگر فکر خرید حضوری را هم نکنند.

چه چیزی بهتر از این که در خانه‌ی خود بنشینید و کتاب مورد نظر خود را سفارش دهید تا در اسرع وقت به دستتان برسد؟‌ فروشگاه‌های کتاب اینترنتی نه تنها چیزی از فروشگاه‌های فیزیکی کم ندارند، بلکه در مقام مقایسه در رتبه‌ی بالاتری نیز قرار می‌گیرند.

انتخاب بهترین سایت از میان چندین کتاب فروشی آنلاین

اگر هنوز در انتخاب سایتی برای خرید آنلاین کتاب مردد هستید، ایرادی ندارد. این اتفاقی طبیعی است. چرا که تعداد سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند زیاد است و به همین دلیل انتخاب دشوار است. اگر بخواهیم بهترین سایت‌ های خرید کتاب را دسته‌بندی کنیم باید به چند نکته‌ی اساسی توجه کنیم. برای مثال رابط کاربری سایت بسیار مهم است.

اگر مخاطب نتواند به آسانی با سایت ارتباط بگیرد و با منوها و امکانات آن کار کند، قطعا به سراغ گزینه‌ی دیگری خواهد رفت. یک کتاب‌ فروشی آنلاین خوب، باید نیاز مخاطب را بشناسد و سایت را در راستای پاسخگویی سریع به نیاز او طراحی کند.

هرچه دسته‌بندی‌های داخل سایت منظم‌تر باشند، قطعا انتخاب و جستجو راحت‌تر خواهد بود. هرچند نباید فراموش کرد که رعایت اعتدال همیشه امری مهم است. از همین روست که سایت‌هایی که منوهای زیادی دارند نیز چندان مورد پسند مخاطب نیستند.

نکته‌ی دیگر خدماتی است که هر سایت ارائه می‌کند. برای مثال ممکن است برای فردی بهترین سایت‌ های خرید کتاب آن سایت‌هایی باشند که تخفیف‌های بیشتری دارند. یا در نظر فردی دیگر ارسال رایگان کتاب مهم‌تر باشد.

اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کرد، جامعیت یک کتاب فروشی آنلاین است. برخی از سایت‌ها گنجینه‌ای عظیم از کتاب‌ها را دارند و همین امر موجب می‌شود که برای خرید هر کتابی نیازی به مراجعه به چند سایت مختلف نداشته باشیم. با این تفاسیر جامعیت هم از جمله‌ فاکتورهایی است که می‌توان بر اساس آن سایت‌های برتر را رده‌بندی کرد.

نحوه‌ی ارتباط با صاحبان سایت و حتی درخواست و سفارش کتاب نیز از جمله‌ عواملی است که برای انتخاب بهترین سایت باید به آن توجه کرد. تصور کنید سایتی وجود دارد که کتب بسیاری را موجود دارد، اما هنگام سفارش هیچ پیگیری از جانب مدیران و صاحبان فروشگاه انجام نمی‌شود. قطعا هر کسی ترجیح می‌دهد از سایتی هرچند کوچک‌تر ولی مطمئن‌تر خرید کند.

ناشرین برتر ایران کدام‌اند؟

هرگاه صحبت از برترین می‌شود پای اختلاف نظرها نیز به میان می‌آید. چرا که ملاک افراد برای انتخاب «ترین‌ها» متفاوت است. این قضیه در مورد ناشرین برتر ایران نیز صدق می‌کند. ممکن است برای یک نفر قیمت کتاب‌ها مهم باشد، برای دیگری طراحی جلد، و شاید برای یک نفر تنوع موضوعات از اهمیت برخوردار باشد. از همین رو هیچ‌گاه نمی‌توان به نتیجه‌ای واحد رسید.

اما از سویی دیگر ناشرین برتر به مرور زمان جای خود را در میان انبوهی از ناشران بزرگ و کوچک باز می‌کنند. مصداق بارز این امر را می‌توان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دید. جایی که غرفه‌ی یک نشر مطرح و پرمخاطب آن‌ قدر شلوغ است که بازدیدکنندگان در صف می‌ایستند تا بلکه بتوانند خرید خود را انجام دهند.

ناشرین برتر ایران از دید برخی افراد ممکن است به تعداد انگشتان دست هم نباشند و برخی دیگر ممکن است در هر موضوعی (ادبیات، شعر، هنر، معارف، تاریخ و ...) چند نشر را به عنوان نشر برتر در نظر بگیرند.

اما آن‌چه که اکنون در این زمینه اثرگذار است عاملی است به نام مخاطب. هرچه مخاطبان از کیفیت آثار چاپ شده راضی‌تر باشند، همین امر به مرور نشر مذکور را در مسیر رشد و ترقی قرار می‌دهد که حاصل آن برتری بر دیگر انتشارات است. هرچند باز هم نمی‌توان گفت نشری که پرمخاطب‌تر است نشر برتر و بهتری‌ست و عده‌ای ملاک‌های دیگری برای این امر دارند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha